Faran i att fantisera

Jag vet en sak om GUD, och det är att Han väntar på oss. Han låter oss människor hålla på med vårt eget medan Han står bredvid och bara längtar till att vi ska tröttna och ge upp. Kapitulera helt för Honom. När vi kämpat in i det sista med vad det nu en är, och helt utmattade faller ihop ner i Guds famn, så hoppas Han att vi lär oss något utav det. "Käre barn, när ska du inse att det är hos mig du kan få allt ditt hjärta längtar efter?"
Jag själv, personligen håller på jämt och fantiserar om mitt liv i framtiden, hurdan relation jag och min man kommer att ha, hur vi ska bo, vad vi ska göra tillsammans m.m Jag blir så upptagen av mina önskedrömmar att varje gång jag inser att jag fortfarande är kvar i vardagen som tycks nästintill meningslös, så blir det som en hård krashlandning.
Och på så vis kan vi bli plågade utav att inte ha släppt allt till Gud. Jag påskyndar inte prosessen med att drömma mig bort, Gud kanske sitter där och bara väntar på att jag ska sätta fokuset på Honom, när jag väl lärt mig det kanske han tycker jag är redo för att motta någon gåva från Honom. Han ser och vill veta våra framtidsrömmar, men det finns människor som jag, som lätt drömmer oss bort för att vi är missnöjda med vardagen. GUD ser och bryr sig om vad jag önskar och vill, minsta detalj är Honom värdefull.
En morgon kände jag mig väldigt död, som människa. Fanns inget i livet jag kände kärlek till, fattade inte ens varför jag skulle kliva upp och gå till skolan m.m Men då kom en tanke till mig "Jag gör det för Jesus". Vardagen lös upp på ett nytt sätt. Jag vet att Gud kan ge mig det mitt hjärta längtar efter, men jag vet att när man fått det man mest vill ha, kommer det ändå tillfällen då jag kommer känna mig missnöjd. Det är svårt att förstå nu, och en svår läxa (för mig) att lära... Att egentligen handlar allt, allt, bara om Jesus.Det är bara Honom jag egentligen längtar efter. För ingen lycka i världen finns, utan att Han unnat människan detta.

Herre, förlåt mig.
Hjälp mig att ha dig i fokus, hjälp mig att inte fastna i saker som gör mig olycklig i längden.
Hjälp mig att finna tacksamhet och glädje i vardagen, med allt som den har att bjuda på.
Jesus, du är mitt livs största skatt, det värdefullaste underbaraste som en människa någonsin
kan få del utav.. Jag skämms över att jag behandlar dig som om annat, vore viktigare.
Ta emot min förlåtelse, och ta upp mig i din famn.
Jag vill att du tröstar mig, att du skänker mig vila.


// Johanna Mikkola
1 Pedro Ceballos

Först av allt, grattis till den nya bloggen design!. Det påminner mig om orden i Efesierbrevet kapitel 4,23-24: "Och förnyas i andan av era sinne." Varje yttre förändring speglar en förändring av ande och när dessa förändringar i ande leds av Guds Ande, resultat kan inte vara mindre än vacker och underbar. När vi äntligen överlämna oss till Gud, då Han kan göra i oss (och genom oss) en verkliga mirakel!.
För några dagar sedan tänkte jag på att bli som en handske. Om handsken är fylld med jord, vatten eller luft kan inte användas. En handske fylld med något, är det inte bra för någonting. Först måste du tömma den!. Jag önskar att vi alla bli tomt av "våra" egen sätt att tänka, känna och agera, att förvärva sätt att tänka, känna och agera som är Guds egen. Herre Jesus: Vi vill bli tomma handskar, som skall användas av dina Händerna och då visa din gudomliga Närvaro i vår världen. AMEN!. Kram.

skriven
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: