Om jag skulle bli dödad under en missionsresa

Vissa perioder i livet passar det bättre att vara tyst och lyssna, lära sig nytt.
Jag känner mig inte manad av Helige Anden att skriva så mycket dessa dagar,
även om jag får vara med om saker och lära mig mycket nytt.
Därav har jag inte skrivit så mycket och det känns som att jag ska vara i "ide"
ett tag till. :)

Jag har tidigare berättat om att jag varit på missionsresa i Israel och längtat
till Afrika.
Nu får jag äntligen chansen att åka ut till Kenya med en grupp unga-vuxna och undomar från Sundsvall.
Jag lägger gärna ut bilder efter resan!

Missionärs uppgiften har kommit till mig redan när jag varit omkring 7 år eller något liknande,
då jag fått se Kinesiska byggnader och Afrikaner i drömmar.
Men nu har jag fått profetier om att jag ska åka ut till flera länder.

Jag älskar människor på ett nytt vis, jag kan titta på en person och känna att
"wow, vilken otrolig skapelse"
Det sker tex när jag går förbi någon från ett annat land.
Och detta är något nytt.

Israel har jag i mitt hjärta och jag har tänkt att ifall jag skulle bli dödad under någon utav mina resor,
så skulle det hellst vara Israel, för jag har älskat judarna så mycket och längtar mycket efter att dom ska bli frälst. Ingen annat folkslags frälsning skulle ge mig en lika djup indre lycka...
det kan också bero på att jag fördjupat mig i bibelns historia om Guds folk,
med både tårar och skratt.

Men nu är det lite annorlunda, nu älskar jag alla människor så mycket mer.
Eller Jesus i mig gör det.


Om jag skulle bli dödad, (vilket inte är så troligt inom de närmaste åren iaf, för annars skulle inte de profetsior jag fått gå in) men OM, så vet jag att mina nära och kära säkert skulle komma in på min blogg och läsa..
Det är ett konstigt fenomen det där att allt man säger blir plötsligt så mycket värdefullare när man är död.

Men var inte ledsen min kära <3
Jag tycker att det vackraste som finns är att få ge sitt liv för att andras själar ska bli räddade.
Det gör ont om någon dör, men tiden på jorden går fort och alla dör tillslut..
Jag finns uppe hos Jesus,
fullfölj din uppgift här på jorden.
Gud har inte skapat en enda person i onödan.
Vilka gåvor har Gud gett dig?
Använd dom! :)
Och fega inte med att berätta om Jesus, för endast genom honom kan våra själar bli räddade
och komma in i himlen!

Jag tror inte att Gud finns.. Jag VET att Han finns.

// Glädjens-dotter =
Johanna Mikkola
1 Pedro Ceballos

Det är sant att det är värdefullt till Gud döden av hans heliga när de har uppnås deras uppdrag och allt är gjort. Däremot under tiden tycker jag att vi bör vara försiktiga med förslag om döden som kan komma från Guds fiende. Det är vanligt (och många bröder och systrar känns så) att när du gör något nyttigt för Guds rike här på jorden, en av de "gudfruktiga" förslag djävulen viskar för dina öron är ... att det är bättre för dig att dö, eller kanske också att tiden har kommit till dig för att lämna jorden ... Detta kan låta även vacker, men det är en fruktansvärd lögn man bör inte lyssna på!. Fortsätta med din förtroende för Herren. Naturligtvis kommer du att dö en dag, men det kommer att hända bara när Jesus vill, om Jesus vill, och om du behöver dö!. Eftersom kanske du kan även bli innan Guds ögon som Enok, som nöjda Gud så mycket att han behövde inte smaka döden ...

skriven
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: