Sänd mig Herre en lärare.

Dessa dagar är jag trött på att gå på möten och träffas för "kristna" syften.
Jag vill bara gå med för att jag älskar personerna så mycket,
men det jag egentligen vill, är inte att bara säga något ord om Jesus, be lite..och sedan säga hejdå.

Jag vill ses för att lära känna personerna, göra saker tillsammans.
Och eftersom JESUS är så viktig för mig, kommer det helt naturligt ut ur mig att jag vill också prata
om honom och be.
När man självmant börjar disskutera bibeln och Gud, och den andre är med på det,
blir det en speciell inspiration och passion!
Båda får ta upp precis de ämnen och saker som Helige Anden berört i deras liv, som de vill dela med sig utav.

Ja, jag tycker inte det är vänskap att ses och be och sedan skiljas åt.
Man lär inte känna varandra, tvärtom... när man sätts flera gånger och inget utvecklas,
blir det bara som en börda att ses.
Börda i den bemärkelsen att man ska att göra en viss sak under en viss tid, på en viss plats.

Jag kan be och läsa bibeln för mig själv, och får så mycket mer utav det då. :)

Att få vägledning på personlig nivå är sååååå mycket värdefullare.

Därför har jag en hemlig fantasi.
Hur kan jag kalla den för hemlig när jag ändå skriver den på min blogg?
Därför för att jag bett att personer som inte är menade att läsa detta inlägg inte kommer in här.
Personer som åandra sidan kan ha någon nytta, eller vara till nytta för mig hittar hit.

Min fantasi är iaf att få en mogen man som min lärare.
En som för mig närmare JHVH, och leder ut mig till länder där jag kan missionera,
och leder mig ut i andra uppgifter som är till välsignelse för Guds rike.

Jag har inget emot att vi bor ihop.
Han gör upp reglerna och jag följer och är hans trogne medhjälpare.
Jag behöver inte gifta mig, jag behöver bara en ledare,
för jag känner mig lyckligast när jag har någon trygg Gudfruktig kamrat vid min sida,
som jag känner stor respekt inför.

Jag har levt utan gränser och regler, och dessvärre.. Utan någon
som hindrade mig.
Men det är vad mitt hjärta längtar efter, någon som bryr sig så pass att han är redo att
stoppa mig för vilket pris som helst.
Nu har inte jag någon längtan att synda.
Men en sådan person vid min sida, att gå hand i hand med mot himmelen är min dröm.
:)

Jag lovar att du kommer ha massor utav nytta utav mig,
även om jag är svag och behöver vara ensam en del.


-Min katt och min bibel.

// Johanna Mikkola


[email protected]
1 Pedro Ceballos

Johanna, detta är en fråga om att leva en ny standard, som inte alla kan förstå. Äktenskap har att göra med vår nuvarande skick. Andens enhet och hjärta är en annan sak. Det är därför ett par kan vara tillsammans för evigt, eftersom kärleken råder över döden:"Vid uppståndelsen taga män sig icke hustrur, ej heller givas hustrur åt män, utan de äro då såsom änglarna i himmelen" (Matteus 22:30). Fullkomlig kärlek i gemenskap har att göra med den nya tiden komma, men vi är fortfarande här. Så var alltid mycket försiktig!. Det vill säga, ta hand om dina drömmar och ditt hjärta. På så sätt kommer ingen att stjäla din rena och uppriktiga dröm. Ha tålamod och titta noga där din fot står, steg för steg. Ta varje steg av din väg i bön. Även om vi vet inte varandra personligen och vi bor på olika kontinenter och länder, vara säker på att gemenskap på den Helige Ande är inte bara "Hej" och "hej då". Du är alltid välkommen.

skriven
3 Johanna M

Hej Ellen! Kul att du hittat hit! Du är hjärtligt välkommen! :)

Du får ta bilder och tipsa om min blogg om du känner för det..

Om du vill kan du passa på att säga att jag även skriver kristna noveller:

http://kristnanoveller.blogg.se/



Gud välsigne dig och din blogg!

<3

skriven
2 Ellen

Jätte fint skrivet Johanna! :)

Fin blogg du har!

Är det okej om jag lånar en bild från din blogg?

Jag tänker tipsa din fina blogg på min blogg!

skriven
4 Ellen

Här är inlägget! :)

http://bibelaventyr.blogspot.se/2012/07/bloggtips-mirakeltjejen.html

skriven
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: