Ryt med mig Jesus!

Alla personer som är starkt använda utav Gud, har Jesus med sig.
Alla gånger vi ber om helanden och helandet och andra mirakler sker
så är det ett tecken på att vi har Jesus med oss.

Jag fick en bild i mig tidigare idag när jag undrade varför inte såret jag
befallde bli helat (på mig själv) inte blev det.
Då såg jag en bild ur Leijonkungen,
Simba hade gått över till den förbjudna dalen,
och nu hotades han att bli uppäten utav hyenorna som fått syn på honom.
I sin desperation att skydda sig (och kanske Nala)
så gör han precis som han sätt sin pappa göra:
Han ryter!

Hyenorna blir livrädda och drar sig undan.
Men det var inte alls lilla Simba dom var rädda för
utan för hans pappa som stod bakom honom!

Alla världens demoniska makter hotar oss dagligen,
de vill komma in i våra hem, in i våra relationer med människor,
och helst utav allt in i våra hjärtan.
Och vi är i stor fara, för dom är inte rädda för oss.

Vi måste ha Jesus med oss för att dom ska vika!
Vi får ryta och befalla dom bäst vi vill,
men inget kommer att hända om inte Jesus är med oss.

Jesus (oh älskade Jesus<3!!)
Han lämnar oss aldrig, utan är med oss.
Det är bara vi som kan lämna honom när vi väljer att gå en annan väg i livet.
Vilket inte är hans vilja, för då hotas våra liv av förbannelser och många typer utav faror.

Jesus vill att vi går igenom livet med honom, umgås med honom så att vi blir
lika honom.
Tänker och fungerar som han!

Vi är blinda, vi ser inte att han är med oss.
Men utefter att vi studerar bibeln och pratar med honom så växer vår tro
och tillslut kan vi både känna hans närvaro och höra hans röst.

Utmed att tron växer får vi vara med om mer och mer övernaturliga saker,
det är en andlig regel som Gud satt precis som det finns lagar i naturen,
så finns det lagar i det andliga också:

-INTE UTAN TRO!





2 Kor 5:7  Ty vi lever här i tro, utan att se.

1 Kor 2:5  Vi ville inte att er tro skulle bygga på människors visdom utan på Guds kraft.

Jak 2:18  Nu säger kanske någon: "Du har tro." - Ja, men jag har också gärningar. Visa mig din tro utan gärningar, så skall jag visa dig min tro genom mina gärningar.

Gal 5:6  Ty i Kristus Jesus beror det inte på om vi är omskurna eller oomskurna, utan om vi har en tro som är verksam i kärlek.


Psa 46:8  Kom och skåda HERRENS verk! Gärningar som väcker häpnad gör han på jorden.

Psa 46:10  "Bli stilla och besinna att jag är Gud, upphöjd bland hednafolken, upphöjd på jorden."



//J.M

Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: