Ber över personer med svårigheter, inkl mig själv.

Var välsignad!

Jag känner massor av smärta inombords just nu.
Sådana här dagar vill jag göra mig själv illa,
skära mig på armarna.
Det gör så fruktansvärt ont i mig att jag hellre känner fysisk smärta.

Har gråtit genom hela dagen idag.
Jag är som en blomma vars rötter slitits av och jag vet inte vart jag ska vara och göra.
Jag ligger på asfalt och ibland får jag vatten.
känner mig ensam.

Jag har anledningar till att få känna såhär, jag har flera orsaker till att känna inre smärta.
Skulle jag göra en lista, skulle listan innehålla fler än 7 orsaker.
Men sådant får man inte skriva på blogg.
Jag bara menar.. att du får be för mig.
Att Gud ska skicka mig tröst.
Kärlek.

Smärta är en känsla som GUD har skapat.
Jag tackar GUD för den känslan.

Detta kanske är förnedrande mot mig själv,
att erkänna såhär allmänt att jag inte mår bra.
Men vem är jag?
Jag är bara en jordklump som vandrar på jorden i några år.
Varför inte vara öppen och ärlig.
Livet är skitsvårt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Endå tror jag på GUD.
Endå kommer jag aldrig sluta vänta på hans hjälp.

Har ont i ögonen, som är svullna efter alla tårar.
som nu är känsliga för ljuset som kommer från datorn
och torra.

GUD är min riktiga pappa, Han ser mitt hjärta.
Han vet bättre en jag själv varför jag inte mår bra.
Han vet vad jag behöver för att bli världens lyckligaste flicka..
Han ger mig det, om Han vill.

Han kan göra det på en sekund.
Uppfylla alla mina hjärtans drömmar och önskningar,
för det är Han som lagt dom där.. i mig.

Fil 2:13  Ty Gud är den som verkar i er, både vilja och gärning, för att hans goda vilja skall ske.

Mina tankar må vara syndiga och onda ibland,
som nyss när jag kände för att skada mig själv.
När mitt hjärta bara ber om att GUD ska ta mig hem från denna
kärlekslösa
grymma
planet.

Men HAN påverkar mina gärningar och min vilja.
Att jag kan inse att det är inte Hans vilja att jag lämnar jorden just nu,
för den stunden då han tycker att jag ska lämna jordelivet,
då ger han order till änglarna om att komma ner och ta min själ ur kroppen.


http://www.youtube.com/watch?v=TmEoSI7HEBM&feature=player_embedded

Pappa GUD..
du ser min smärta, du vet hur det känns.
Du vet alla personer som också känner samma smärta som jag.
Längtan efter mer i livet.
Att få vara ett ljus för dig HERRE.

Att inte bara vandra på jorden utan mål och mening..
utan att varje dag får vi gå igenom, är för att kunna sprida din kärlek.
Och lära oss nyttiga saker från dig.

Skicka dina änglar till alla dina älskade barn, som
är deprimerade eller har ångest, eller andra typer utav svårigheter.
Så att änglarna kan trösta oss..
Fylla rummet där vi befinner oss med din frid.
Ge oss utav din kärlek..
Så att vi istället kan börja skratta.
Skratta helt hysteriskt åt våra problem.

Våra problem som är så små inför dig, att det bara är som flygskit.

Men för mig, och oss.. som inte ser allt..
För oss kan det kännas som hela vår värld.
Som hela min vardag.
Mina problem tycks ta över mitt liv.
Svälja mig levande!

Hjälp mig att älska mina bröder och systrar,
som tittar på mig med iskall blick, utan någon som helst kärlek.
Likgiltiga.
Fyll dom med din kärlek, välsigna dom!
Låt inte personerna omkring dom förbittras utav deras hårdhet.

Belöna oss, som får gå igenom svåra saker..
som trots det håller fast i tron och väntar på din hjälp..
Belöna oss med så mycket glädje och lycka.. kärlek och frid att den sorgen vi kännt
ingenting är i jämförelse med det possitiva vi får utav dig PAPPA.

GUD, se på oss ensamma.
Ge oss vänner som får oss att utvecklas och bli mera lik Jesus..
sådana som får oss att gå ut i sådana missioner, uppgifter som du redan
innan vi föddes hade planerat för vår del.

min herre...
förlåt mig för denna frustration, ilska, jag känner gentemot de svårigheter
du har valt ut för mig, att jag måste gå igenom.

Hjälp mig lita på dig mer, och tacka för allt det svåra istället.

Gud snälla skicka mig en man, så att jag kan börja låta mina
rötter växa ut. Så jag äntligen vet vart jag ska bo.
Någon som jag litar på, någon som älskar mig på samma sätt som
du älskar.
Ge alla som läser detta inlägg, och som är i behov utav bra partner..
Jag ber att dom ska få bra livskamrater utav dig.

Och de som redan ingått äktenskap,
jag ber om förnyad kärlek mellan dem.
Hela och läk sår som kan komma med åren i alla äktenskap.
Förnya och förändra det som behövs..
och stabilisera, gör det starkare, det som är efter din vilja
i äktenskaper.



Hjälp oss alla med våra personliga privata hinder,
som hindrar oss från att lita på dig, tro på dig fullt ut.
ta bort allt som hindrar oss från att komma dig nära...
lära känna dig GUD!

Mina tårar är slut..
Låt mig nu vila i din famn.
Så att jag orkar med vad du har planerat för mig härnäst..
oavsett det är mer svårigheter..
eller om det är något bra jag kan få göra för ditt rikes utberedning.
Trots det blyga,
rädda
osäkra som finns i mig.

Jag är ju trots allt ditt barn.
och jag är stolt över att få vara det.


// J.M
1 -

tips: spinning feelings och magnesium

skriven
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: