Vuxet barn

Hej! :)
Jag ska berätta om hurdan min dag varit.
Den är egentligen inte så väldigt speciell men jag bara tycker om
att skriva och dela med mig utav tankar och händelser.

Det är Lördag, vaknade upp efter drömmar som handlade om
saker jag var orolig för. Saker som inte är som de borde vara..
Jag kände mig ensam och lite ledsen.
hade ingen orsak till att kliva upp ur den mjuka varma sängen.
"Gud vad ska jag göra nu?"

Jag brukar alltid vela spendera tid med Gud på Lördagar..
Men jag kände mig redan uppkopplad med honom.
"Duscha, ät och gå ut till biblioteket" 
Jag sjöng lovsånger och var glad.. För jag fick hopp..
Hopp om att slippa vara ensam idag. :)

Jag klär på mig bekväma kläder och sminkar mig, tar på mig smycken..
borstar håret. 

Väl ute så bestämmer jag mig för att gå till stan en helt ny väg
över gräsmattor och i stora lövhögar. 
På vägen blåser några löv förbi mig lekfullt..
som om dom vill leka med mig. Jag bara ler.

Funderar på varför barn vill bli vuxna..
Och när man väl är vuxen så tycker man mer om att vara barn.
Jag kommer fram till att barn vill ha pengar och slösa pengar..
Så jag går och köper en marabou med luftbubblor i.
Barn ska inte sminka sig och vara uppe sent..
Men det kan jag göra.
Barn vill vara med andra för att leka med dom..
Men när man är vuxen så glömmer man bort hur roligt det är att leka.
Man blir upptagen med en massa viktiga saker.
Och att bara prata.. men prat kan leda till missförstånd och bråk.
Håller man inte med varandra om en sak, så kan man dras känslomässigt
längre ifrån varandra.

Jag känner mig som ett lyckligt vuxet barn idag.
Jag ska göra det barn vill göra när dom är vuxna.

Jag kommer till biblioteket, bokar tid vid en dator,
men det är 30 minuter kvar tills min tid ska börja.
Jag tar av mig jackan och termobyxorna.
Hänger dom i ett skåp med nyckel. När jag väl ska stänga luckan ser jag att
man måste stoppa in en 10:a för att få loss nyckeln.
Jag stänger luckan luckan och lämnar skåpet med nyckeln i.
Tömmer bara fickorna på kläderna först så ifall någon hittar mina kläder där så tar dom inte dom.

En man spelar och sjunger vid ett piano.
Man får nästan känslan av att vara i en lyxig restaurang.
Jag försöker känna efter, vilken känsla låtskrivaren hade när denne gjorde låten.
-Tomhet.. Det är musik utan ande.
Stor skillnad från lovsångsmusiken vi har i kyrkan.. 

Det är många personer här, mest utlänningar.
Jag försöker låta bli att titta dom i ögonen, 
men världen är min lekplats och jag tycker om att läsa av människor.
Jag får skylla mig själv när jag möter blickar från gubbar
snuskiga blickar som äter upp mig.
Det är jämt så här i biblioteket. Jag blir lika rädd varje gång.

Jag tar en bok och läser igenom den medan jag väntar på min tid vid datorn
"ett lyckligt liv" eller något liknande heter den.
Den är en mycket liten lättläst pocket för vuxna.
Efter bara någon få sida inser jag att det är sex i den boken.
En porrbok utan bilder. Borde jag som en kristen fort gå och lägga undan boken.
Eller kan jag acceptera att det är en del utav livet.
En del som inte går att undgå om man vill ha en man.
Någon går förbi mig medan jag sitter med den boken i handen 
jag skäms och stänger igenom boken.. Som att just dom orden skulle lysa upp
mer än alla andra ord och avslöja mig.
Anklaga mig till att vara en äcklig person.

Jag ville bara skriva av mig lite, 
nu tar snart internettiden slut och jag ska gå ut och fortsätta vara ett vuxet barn
någon annanstans.
Hela tiden uppkopplad med Gud, för världen är en farlig plats
hur gammal man än blir.


Hejdå! <3
MVH /J.M
1 Anders

Det är något sjukt när människor inte förstår att sex hör till äktenskapet. Att man kan frestas och få onda begär är en sak, men utbudet i media och på bibliotek och hur människor man möter ofta ser på saken, det är både tragiskt och allvarligt.



Fint att du tänker som Guds ord säger istället. Det är en bra utgångspunkt, även om vi också är syndare förstås. Men vet man vad som är rätt och vad som är synd, då tar man också emot förlåtelsen och så växer man.

skriven
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: