VIRUS-planeten!!!

Välkommen!

Har du någongång känt en riktigt fruktansvärd lukt,
eller sätt något riktigt fult så fult att det blir en så stor inre konflikt
så att du börjar gråta?
Jag vet inte om jag är den ända på hela jorden, men det har jag.
Lukten var på sjukhuset, en stark men lite söt påträngande acetonliknande stank,
som var totalt fruktansvärd..
Jag inbillade mig att det måste kommit från ett lik, men jag vet inte.
Hemkst var det iallafall.
Sedan så satt jag vid datorn en dag och kanske letade bilder eller något på internet,
då jag kom över en bild på det fulaste jag någonsin sätt.
Det är ett djur, som en stor anka.. Den har ..
Alltså nej, jag kan inte berätta. Någon av er läsare kommer kanske att vilja
skrämma mig och skicka en bild på en sådant djur.
Den är så ful så jag fick någon inre chock och började gråta.
Jag vet inte varför jag reagerade så starkt, men jag vill slippa se den igen.
(det har bara hänt en gång, alltså ingen vanlig reaktion för mig)

Hemska lukter, fruktansvärda syner.. skräckinjagande ljud.

Varför finns det sådant på vår jord?
Har inte pappaGud skapat allt...
Varför skapade Han sådant?

Jag känner Gud så pass iallafall att jag vet att Han är nogrann, kärleksfull i det Han gör.
Han skapar allt vackert och skönt.. fullt utav liv och energi.
Vad hände med vår skapare den dagen han skapade den dära fruktansvärt fula "ankan"?
Var det någon som tog över kontrollen och började skapa eget.. ?

I Början var allting perfekt.. Jag bor vid vatten, runtomkring den har vi träd och gräs med blommor.
Otroligt vackert, men när man tänker nogrannare så förstår jag att det är inget i jämförelse vad det borde vara.
Kliver jag på gräsmattan så trycks grässtråna ner, och blir kvar nere.
Plockar jag en blomma, så kommer den att dö.
Vattnet som rinner är inte rent, man kan ibland se något skräp här och där, och färjen på vattnet är
inte helt klart så man ser ända ner till bottnet.
Träden runtomkring har många grenar och kvistar som är uttorkade och döda.
På gångstigen ligger det ett dött kryp.

I början var allt perfekt.

Inga barn föddes utan ben och armar,
inga fick syrebrist och blev CP-skadade.
Det fanns inga sjukdommar, inga hjärn skador, hjärtproblem..
Ingen Astma. Inga allergier. Inga hudproblem, ingen nageltrång(?) :)

Adam och Eva behövde inte vara halva dagen på jobbet varje dag för att kunna försörja sig själva.
Dom behövde inte gråta över att dom inte kunde betala en räkning till Gud, för att ha sovit i en
mysig grotta över en natt. Dom hade inte personnummer, ID kort och pass för att kunna
gå runt i olika delar av paradiset.

Det var bara KÄRLEK och GUD.
Kärlek mellan alla djur och människan.. Kärlek mellan alla växter och människan.
Kärlek mellan GUD och människan.

Sedan ville Gud se, hur mycket människan egentligen älskade Honom,
så Han skapade ett vackert träd, som alla andra. Med fina frukter.
Och så sa Han till Adam och Eva. "Av ALLA träd får ni äta, men inte av denna. Gör ni det så dör ni!"
Gud såg med spänning hur Adam och Eva gick omkring, lekte med varandra,
skrattade, busade.. klättrade i trän. Smakade nya frukter.
"Ooooh vad GOOOD!" säger Eva.. "Du MÅSTE smaka den här Adam!"
Adam smakar men "Njaa.. jag gillar nog banan-frukten mer jag!" Säger han.
De skrattar.. Sedan ser Gud att medans Adam ligger och bara njuter av livet,
går Eva mot den förbjudna träden. Guds hjärta börjar slå hårdare.
ÄLSKAR människan mig eller inte?... Nu får Han se det...
Han ser hur Eva räcker ut handen och  tar en frukt, hon tittar på den i sin hand,
känner på dess yta.. ser dess vackra färg.. Hon luktar på den och tänker på
vad Gud sagt.. Men hon beslutar sig att strunta i det och tar en tugga.

Adam undrar vart Eva tog vägen och hittar henne vid trädet.
Tänk om Adam nu blivit jätte arg på henne och tagit ifrån frukten från henne.
Men nej. Hon som är hans allra bästa vän säger "Adam.. testa den här.. den där ormen sa att man blir som Gud när man äter utav den.. och det vill du väll?! Tänk Gud är ju så stor och mäktig!!"
Adam tar också sig en tugga..

Då händer någonting med hela skapelsen, allt i minsta lilla form förvandlas.
Det har getts till ormen, till djävulen. Överallt ser man död och elände,
svält lidande sorg... Allt för att vi från början inte valde att älska Gud högst utav allt.



Hur är det med oss idag.
Älskar vi Gud så att vi vill lyda Honom.. även om det känns lockande att göra motsatsen?

<3 // Johanna.M



1 Killen

Hej bönan!

Uppdaterar dig med lite nyheter om läget i världen:)



Wicked Witch Osama and Wizard Obama!

http://www.youtube.com/watch?v=QTAWlizUe1w



skriven
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: