Var är Guds kraft i dagsläget?

Kära medmänniska.
Låt oss alla älska varandra sådana som vi är, för väljer du att inte tycka om en person
så utvecklas ditt negativa tänkande och tillslut kan du inte älska någon för ingen är perfekt.
Du behöver inte tycka om en dålig handling, men handlingen är inte själva personen.

Jag vill berätta om dig var vi kan se Guds kraft i dagsläget:

Kärlek är en kraft från Gud.
Sätt igång en radiokanal så handlar säkert 90% av låtarna om kärlek,
dom sjunger "du är mitt allt.. du är allt jag vill ha, utan dig vill jag inte leva.."
Tänk vilken kraft kärleken är!  Mycket missbrukat och använt på fel sätt.
"Älskar du inte mig så älskar jag dig inte häller"

Ordet (Bibeln) är också en mäktig kraft som vi kan känna av idagsläget.
Jag både skrattar och gråter när jag öppnar en bibel.
Genom den lär Gud oss hur han vill att vi ska leva och tänka.
Jag har kommit över bibelord som gjort riktigt ont i mig, för
dom förtäljde att jag då syndade på något vis.



Lovsång
Det är en tillvaro vi är i anden och bara sjunger om vår kärlek till Gud, och Hans kärlek
för oss. Sällan känner jag ingenting under lovsång.
Sist igår kände jag under lovsång hur mycket Gud älskade mig,
jag höll på att gå sönder. Det var så mycket, och jag ville inte känna det.
Orkade inte, så tungt var det. Och ville inte börja gråta för då skulle sminket rinna
och då känner jag mig smutsig ful och eländig. :D

Bön

Hur många gånger känner vi inte att vi inte får svar?
Ibland kanske vi inte har tro att Gud skulle höra oss häller.

Jag måste då säga, att den stund du börjar prata med Gud om alla dina tankar.
VARJE gång lättar du ditt hjärta!

Har du någongång hört att man kan "skriva av sig"..?
Så ser jag på bön, ibland skriver jag brev till Gud, river loss pappret.. slänger upp den mot taket och tänker att änglarna gör en kopia av brevet och lämnar den till Gud. :))
Ja, man behöver inte ens riva loss den, dom skriver ner allt vi säger och gör här på jorden.
För en dag ska allt prövas.

Vi måste förstå att allt som sker på jorden är inte Guds vilja,
om du är i en svår situation, och du ber om hjälp men inte får.
Gud kommer en dag att döma personen som skadat dig.
Våldtagit dig, misshandlat osv.. Gud älskar dig så mycket att han lät
en oskyldig person som vår käre Jesus torteras och dö.

Jag är ändå en besvärlig dotter för Gud tror jag,
trots att jag ser Guds kraft i ordet, bönen, kärlek och lovsång..
Är inte jag nöjd.

Jag tänker "är det något fel på Guds församling, då inte vi ser tecken och under..
får profetior och sådant under varje Söndagsmöte?"
Jag ska fortsätta be över den frågan, och lovar att meddela här på min blogg så fort jag får svar.
Om du har svar får även du gärna meddela mig.

En lång skön björnkram (till dig som vill) // Johanna Mikkola



1 Killen

Hej, fin blogg! Se denna video..



The Insanity of Christian Zionism!

http://www.youtube.com/watch?v=qNMFZZOOZLg

skriven
3 Killen

Även jag grät när jag såg videon. Dock inte med förvånan utav innehållet i videon. Istället grät jag av glädje inför det faktum att det finns modigt folk likt David Duke som enträget försöker väcka upp den missledda massan av folk!



Johanna! Se även denna video..

The Zionist War on Freedom of Speech

http://www.youtube.com/watch?v=q8ABdV2LCTk&feature=related

skriven
2 Johanna M

Tack ska du ha.

Det filmklippet sved, för jag har ett hjärta för Judar. Jag grät när jag såg den.

Jag har också tänkt att det kanske är förföljelsen som behövs för att vi ska vakna och för att Gud ska bli mer aktiv bland oss. Men vem vet.

skriven
4 Johanna M

Hej. Har nu kollat det andra klippet också. Funderar på att göra ett inlägg senare om detta. tack ska du ha. Och låt oss tänka som Jesus "Förlåt dem fader, de vet inte vad de gör"

skriven
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: