Övervann andligt attack!

Ligger och funderar, om jag ska skriva detta eller inte. :)
Men må Gud förhindra att detta inlägg publiceras om det inte är Hans vilja.

Jag tänkte nämligen berätta något lite extra personligt,
en "färsk" händelse mellan mig och den levande Guden.


Jag kände mig lite som en vissnande blomma för några dagar sedan..
Jag precis offrat en till del utav mitt hjärta till Gud,
något hos mig som jag tidigare inte släppt till honom helt.
Strax därpå kom det ett väldigt hårt attack, från
Andemakter som inte tyckte om att jag gett mer till Gud.

Det tog psykiskt väldigt hårt, och grät nästan hela dagen.
Jag förstod ju inte på engång att det varit ett attack, utan jag tog det på fullaste allvar.
Även om jag senare på dagen (tack vare kristna vänner) fick prata ur mig,
och kom tillbaka till insikt om sanningen,
så kände jag liksom som efter fysisk attack, att jag var sårad/skadad.

Och behövde bekreftelse från Gud att Han verkligen är med mig!

Igår kväll på en ungdomskväll (trots min ålder '23' går jag fortfarande på ungdomskvällar ibland) :)
För det finns inget för kristna i min ålder här i stan, vad jag vet.

Men där gick jag efter mötet till en person för att få förbön.
Personen i fråga bad på ett sätt så man skulle kunna tro att han känt mig länge.
Han fick en syn om kung David för mig, och sa även en mening som
Gud sagt till mig genom en annan person också tidigare! Något som är mellan mig och Gud.

När jag kom hem och gick och lade mig, fick jag känna en övernaturlig trygghet,
en sådan känsla jag senast känt som liten när jag bodde hos mamma.
Jag bor ju ensam i en lägenhet, men nu kände jag att jag inte var ensam.
Under hela natten vaknade jag flera gånger och kände att det pulserade kärlek mot mig,
och i mitt bröst runtomkring mitt hjärta...
det var som..
jag hade något där, något possitivt.
Det var som ett tryck på något sätt.

Gissa om jag är tacksam och kär i Gud nu?? ;)


HALLELUUJAAAA!!! <3
Prisad vare YAHWE!!

Psalm 28:7  HERREN är min styrka och min sköld, på honom förtröstade mitt hjärta.
Jag fick hjälp och mitt hjärta gläder sig.
Jag vill tacka honom med min sång.



För er som inte vet vad bilden handlar om så är det
en spännande berättelse från bibeln, där en ung kille som Gud använde, övervinner en stor man
bara med en sten-slinga för att rädda hela sitt land.

Ibland kan vi ha problem som känns som stora onda "jättar".
Men med Gud på vår sida är ingenting omöjligt!

Psalm 9:10  De som känner ditt namn förtröstar på dig, ty du överger inte dem som söker dig, HERRE.

Psalm 118:8  Det är bättre att ta sin tillflykt till HERREN än att lita på människor.

2 Kor 5:6  Vi är därför alltid vid gott mod, fastän vi vet att vi är borta från Herren så länge vi är hemma i kroppen.
2 Kor 5:7  Ty vi lever här i tro, utan att se.
2 Kor 5:8  Men vi är ändå vid gott mod och skulle hellre vilja flytta bort från kroppen och vara hemma hos Herren.
2 Kor 5:9  Därför sätter vi en ära i att vara honom till behag, vare sig vi är hemma eller borta.
2 Kor 5:10  Ty vi måste alla träda fram inför Kristi domstol, för att var och en skall få igen vad han har gjort här i livet, gott eller ont.


KÄMPAAAA!!!!!!!!!!!!! GE INTE UPP!!!

@-&--

Din //Johanna M









1 Anna

Vill börja med att tacka för en jättebra blogg!

Tycker specielt mycket om detta inlägg. Jag har varit med i en likande situation och mitt i all sorg och alla hemskheter så bad jag och bad...inget tycktes hjälpa men en dag mitt i natten så vaknade jag och gapskrattde så mycket att jag inte kunde sluta, jag vet att det var den heliga anden som berörde mig =)efter den natten fylld av skratt och glädje så löste sig mina problem.

skriven
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: