Om aga i bibeln.

Välkommen in!
Jag vet inte hur fort detta inlägg kommer försvinna,
men må den vara kvar på min blogg om den är skriven efter Guds vilja.

Antigen tar man bibeln som någonting som är från Gud, eller så gör man det inte.
Man kan inte välja själv vilka delar man tycker om och därefter bara säga att just dom är från Gud,
och resten var skrivarnas "författarnas" personliga åsikter.
Det finns saker i bibeln som i dagens Sverige, låter kanske som något från djävulen!

Som dessa... tex...
Ords 23:12  Öppna ditt hjärta för tillrättavisning och dina öron för kunskapens ord.
23:13  Låt inte pojken vara utan fostran, slår du honom med riset skall han inte dö.
23:14  När du slår honom med riset räddar du hans själ från dödsriket.

Jag är i precis rätt sinnesstämning och känsla för att kunna skriva dom rätta sakerna om detta.
Jag känner att jag är fylld utav Guds kärlek.

Men vad ska jag skriva, ska jag skriva min personliga åsikt?
Ska jag skriva Guds åsikt?
Ska jag bortförklara den här texten att den gällde bara på Gamla-testamentets tid?

Gud (Guds ängel) sa åt Hagar att gå tillbaka och ta emot sitt straff i en bibel berättelse.

Hur i allsinadar kan en kärleksfull bok som Bibeln hänvisa att man misshandlar
sina nära och kära, sina barn och slavar.. !?


Jag kan ta det ur flera olika perspektiv..
Jag börjar med den största orsaken
(Gud hjälp så att personen som nu läser detta inte blir upprörd)
Helvetet är en verklig plats! Varje dag dör tusentals människor och hamnar i den eviga brinnande elden,
som aldrig ALDRIG tar slut.. Gud har kallat på dom personerna flera gånger under deras liv,
men de har inte velat. Gud är kärleksfull, han drar oss med sin kärlek.

Jag tror på en allsmäktig Gud som i sin rena heliga kärlek, kan han även tillåta oss gå igenom svårare saker
han gör ALLT i sin kärlek för att vi ska vända oss till Honom.
ALLT för att slippa få ett evigt straff som aldrig tar slut, plågar oss natt och dag.



Ur den här vinkeln hoppas jag att du min käre syster/bror eller du som inte blivit frälst ännu,
kan se att bli agad/tuktad för att få en fruktan (b.l.a) för att göra onda saker
kan t.o.m vara en kärleksfull handling!

Från att vara en kärleksfull och god gärning, har dock människor missbrukat detta till sin egen nytta
iställetför den nästas bästa...

Det gör ont i mig att påminna mig/er om detta, men precis innan eller efter det blivit olagligt med
aga i sverige, så blev en liten flicka så hårt tuktad av sin mammas nya man, att hon avled!
Den här mannen gjorde det INTE av kärlek, han gjorde det i HAT och ILSKA.
Och det tror jag aldrig vår älskade PappaGuds avsigt har varit när han lät det stå med i bibeln.
En förälder älskar sitt barn mer en någon annan på jorden,
och hade den här mannen verkligen älskat flickan skulle det aldrig kunnat gå så långt.

Gud såg till att i Sverige får man längre inte använda denna metod, för i Sverige
har den sanna kärleken minskat.

Mat 24:12  Och eftersom laglösheten tilltar, kommer kärleken att svalna hos de flesta.

Och som vi kan förstå, kommer det bli ännu värre, utmed att människor
inte bryr sig om Guds lag längre...
En efter en börjar kyrkor se mer och mer löst på 10 budsorden och annat vad Bibeln säger.

Mina sista ord för denna gång. (Ei från Bibeln)
"Om du inte kan göra en sak av kärlek, gör inte det alls."

Jag älskar er allihoppa!
Hoppas ingen blev arg på mig för detta inlägg. :(
<3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3
Var på Guds sida, så har du inget att frukta!
Kram
// Johanna Mikkola
















1 n

DIN BLOGG ÄR UNDERBAR MÅ GUD VARA MED DIG TJEJEN JAG ÄR SÅ GLAD ATT DET FINNS SÅNNA SOM DIG :)

skriven
3 Rolf Wahlgren

Hej och jättetack, Johanna -snälla fina Du som skriver så!!!
Jag har länge önskat få se en liknande blogg eller vad det än är,
som tar Guds Ord och inte människors i försvar. Jag är 78 och frun 73

Jag tillhör inget samfund alls men jag och min älskade lilla fru läser Bibeln och ber. Jag är pensionerad präst i SvKy men bli inte rädd - jag tänker inte alls som präster brukar göra . JAG FÖRSÖKA TÄNKA BARA BIBLISKT. Jag har som Du förstår samma åsikt i agafrågan. Jag bor i Västerås. Du får gärna skriva och "fråga ut" mej.  Rolf

Svar: Har skrivit till dig på Facebook :)
Mirakeltjejen

skriven
2 Johanna M

Hej! Oj vad nöjd du verkade bli! :D Härligt. Gud välsigne dig!

skriven
4 Mikaela

Det är skillnad på kärleksfull aga och att misshandla. vet du vilka som kom på agaförbud+ Jo det var okristna vänstermänniskor, de har skickat sina barn till helvetet,de kör gång på gång visan,2barn ska få vara barn" med det menas bort från det kristna de ska vara olydiga för de menar barn ska visa känslor.Jag anser om man gång på gång säger åt barnet me de ej lyssnar så behöver de en dask. flera gånger lyssnar ju inte barnet trots man förklarar.Är så less på vänsterföräldrar som tillåter barn vara olydiga,hitta på bus.stå på dig

Svar: Amen :) Du får lägga till mig som vän på FB om du vill, det är skönt med människor som förstår och har samma synsätt.
Mirakeltjejen

skriven
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: