ta ALLT från Gud.. även motorstopp.

Nu ska jag skriva ett helt fantastiskt inlägg till dig! :) <3
Jag sitter på sängen min, 23:36 är klockan,
jag har smärta kring mitt hjärta orsakat av speciella saker i mitt liv,
har känt en väldigt besvärlig rastlöshet/stress ikväll, huvudvärk och trötthet.
Jo, alla har sina besvär. Tack Gode Gud för det!
-Va? Tack Gode Gud för DET???

Gud har sett till att jag inte kommit ut på min blogg på 3 dagar.
Men nu tyckte Han att det var dags att använda mig genom bloggen igen!

Tar du vissa saker från satan, eller tar du allt från Gud?
Det är min fråga till dig käre läsare.


Den Heliga skriften säger t.ex att Gud låter allt samverka till det bästa för dem som älskar Honom.
Det står att vi ska glädja oss i allting..
Hur är det då när vi har sjukdomar som vi genomgår, allergier, motorstopp osv?
Det står ju att Han är överallt.. och Han lägger märke till minsta lilla detalljer.
det står att varje hårstrå är räknad, varje ord vi uttalar är antecknad!

----------------------------------------------------------------------

Låt mig skriva ner en händelse från en bok jag håller på att läsa nu:

En man som heter Merlin skulle en dag köra till jobbet, men fick motorstopp.
Gud hade lärt honom (som det står i Bibeln) att vi ska tacka Gud i ALLA LÄGEN!
så han bad: "-Ja Herre här är jag nu. Jag förstår att det är någonting du tänker lära mig genom det här, och därför tackar jag dig för att min bil inte startar.."
Efter en stund kom en man som hjälpte mannen.. Men samma hände nästa morgon.
Merlin beslutade sig för att åka till bilverkstaden med bilen.
Men personen som skötte bilarna hade fått ett hjärtattack och låg på sjukhuset.
"Det finns en annan civil verkstad du kan åka till, men var beredd på att de försöker få ut så mycket pengar som möjligt av er."
Merlin fick i den nya verkstaden ett ororväckande respons, då de inte visste hur lång tid det kunde ta att laga bilen, och hur mycket det skulle i slutändan kosta.
Men han tackade Gud ändå och förstod att Gud hade en speciell avsikt med allt detta.

De kom överens om att dagen därpå lämna in bilen och lämna den där tills de lyckats reparera den.

Men när Merlin skulle åka iväg med bilen, bad verkmästaren honom att stanna motorn.
"-vänta ett ögonblick, jag tror jag vet vad det kan vara för fel."
Han öppnade motorhuven och kände lite med sin skruvmeijsel. Efter några minuter bad han Merlin att pröva hur det gick att starta den.
Nu lät motorn helt annorlunda precis som den var ny.
"-Fint! hur mycket kostar det här?" Undrade Merlin.
"-Ingenting, jag är bara glad att jag kunde hjälpa er."

Gud talade då till mig (Merlin):
"-Min son, vad jag ville lära dig den här gången var att du aldrig mer ska tänka att någon kan lura dig på pengar , skada dig eller behandla dig illa om inte jag tillåter det.
Ditt liv är i min hand och du ska lita på mig i allt.
Om du fortsätter att tacka mig i livets alla förhållanden ska du få se hur jag utformar varje detalj i ditt liv."

Merlin fick lära sig att vara tacksam för att kliva upp på mornarna,
vara tacksam för rödljus (be för dom går över vägen medans du sitter och väntar)
tacksam för huvudvärk och allt möjlig...
Allt har ett syfte i en kristen människas liv.
--------------------------------------------------------------------------------------

Men hur är det då med satan?
kan satan komma åt oss mot Guds vilja?

Gud lät satan fara in i Judas för att förråda Hans son.
Gud tillät satan att göra Petrus så svag att han förnekade att han någonsin känt Jesus.
Han lät satan att få greppet om de män som begabbade och korsfäste Jesus Kristus.
När som helst hade Gud kunnat stoppa dom.
Han kunde ha sänt tio-tusentals änglar till att omintetgöra satans planer.
Med Gud stoppade dom inte han lät detta ske därför att han visste vad som skulle bli resultatet av detta lidande som Jesus fick genomgå.
Satan kan inte göra oss någonting utan att han först fått Guds tillåtelse.
Kom ihåg hur satan fick Guds tillåtelse att pröva Job.

Det enda tillfälle då Gud ger ett sådant tillstånd är när Han vet att resultatet av en sådan prövning eller sådant lidande blir glädje, verklig glädje!




Tacka Gud för allt, även det du inte förstår dig på.
Allt som irriterar och stör dig, sårar, skadar dig.. osv..
så kommer Han att välsigna dig, ditt liv, stort!

Mycket kärlek
// Johanna M
1 Manne

Vilket underbart inlägg att läsa. Gud välsigne dig!

skriven
3 David

Bra skrivet! Tack för att du delade detta! Man kan tacka Gud för allt!

skriven
2 Johanna M

vad glad jag blir att höra! :) Gud välsigne dig med!

skriven
4 Jan S

Hej Johanna, jag vill bara säga att även om jag inte hunnit läst så mycket, så jag känner igen mycket av det jag sett på din sida och jag måste säga att jag älskar ditt ärliga och sökande hjärta.

skriven
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: