Längtan efter Gud

Hej mina vänner!
Jag sitter faktiskt med blöta kinder här på min soffa hemma i lägenheten.
Jag har läst ur våran (ungdoms)pastors blogg, tre inlägg som han döpt till
avskalad kristendom.

Om du vill läsa se här:
Del 1:
http://foolforjesus.bloggspace.se/1515717/Ur-Arkivet-2-Avskalad-kristendom-DEL-1/
Del 2:
http://foolforjesus.bloggspace.se/1515727/Ur-Arkivet-3-Avskalad-kristendom-DEL-2-av-3/
Del 3:
http://foolforjesus.bloggspace.se/1515735/Ur-Arkivet-4-Avskalad-kristendom-DEL-3/posted/#comment


Eftersom jag nyss läst klart, och känner mig så uppfylld och inspirerad av det han skrivit,
så vill jag också prata om detta ämne.

Jag börjar med bibelordet:
Psalm 84:2 (3) Min själ längtar och trängtar efter HERRENS gårdar, min själ och min kropp jublar mot levande Gud.

Hur många av alla kristna som går till kyrkan, eller i det stora hela.
Skulle med uppriktigt hjärta säga att de skulle kunna göra vad som helst för att
få komma nära Gud, få en personllig relation med den levande Guden?
Skulle vi tex kunna säga till Gud
"Gud, du ser vad min hjärtas största längtan är när det gäller saker här på jorden..
Jag är villig att t.o.m ge bort det, avsäga mig från det för att få vara nära dig"
Hur många av oss skulle ärligt säga att dom ens söker Honom med all sin kraft?
Hur många gör sitt bästa bara idag, i att hitta Honom?

Mina älskade läsare.
Vi har en STOR OCH MÄKTIG levande GUD!
VAD är det som gått fel för att så många faktiskt inte längtar och ser fram emot att gå till kyrkan?
Att sitta och lyssna på den ALLSMÄKTIGES ord, ur Bibeln..
Kan det finnas något mer värdefullt??!!!!


Matt 4:4  Jesus svarade: "Det står skrivet: Människan lever inte bara av bröd, utan av varje ord som utgår från Guds mun."


Vi dör, vi DÖR om vi inte får ta del utav Guds ord!
Jag tror att det framförallt handlar om vårt andliga liv, gemenskapen med Gud.
Och en andlig död som innebär att vi längre har tillgång till det eviga livet,
innebär ju att vi inte kan komma in i himmelriket!
Den döden är fruktansvärd! Förevigt utan Gud! Det finns inget värre.
I Honom finns allt som är gott och possitivt.
Allt liv, energi, glädje, kärlek...
ALLT som vi behöver och längtar efter.

1 Krön 16:11  Fråga efter HERREN och hans makt, sök alltid hans ansikte.

Kanske är det detta som Gud tänkt för Sverige.......

Hos 5:15  Jag vill gå min väg, jag vill vända tillbaka till min boning, till dess de erkänner sin skuld och söker mitt ansikte. I nöden skall de vända sig till mig.

Han sitter i sin boning och väntar på att vi ska börja seriöst söka Honom..

Pro 8:17  Jag älskar dem som älskar mig, och de som söker mig, de finner mig.


Gud säger genom HELA bibeln.. Sök mig
Fråga efter mig...
Det står att han på natten studerar våra hjärtan..
Hans Ande är överallt och Han bara väntar och längtar till att vi ska bli seriösa med att
vilja hitta Honom.

Hur seriöst är det när vi säger "Äh, det är tråkigt på Söndagsmöten"
"Jag orkar inte läsa Bibeln"...
"Det är bara jobbigt att be"....

Ifall du är en utav dom, som låter dessa tankar och känslor styra..
-förvänta dig inte att få en personlig kontakt och relation med GUD.



Jag ber nu i Jesu-namn att läsares hjärta ska bli berörd,
och att det ska väckas en större längtan efter att finna och få kontakt med
den Allsmäktige Skaparen.
Välsigna Gud detta inlägg om den är efter din vilja.
Amen.

<3
Massor av kärlek // Johanna M










1 Magdalena

Själv så går jag inte i kyrkan, utan har istället möten hemma. Jag håller med dig om att Guds ord är Guds ord är vårt bröd - vi kan inte leva utan det. För utan hans ord inom våra hjärtan finns inget levande, det är endast ordet som håller själen vid liv :)



Vad glad jag vart när jag såg din fina kommentar! Tack så mycket, jag har verkligen mycket just nu. Jag vart även nyss bestulen på min mobil, om du har tid, skulle du kunna be att den kommer tillbaka?



300 ord! - Tov! Ani mevina (jag förstår) 54 ord, men när jag har slutat skolan ska jag satsa helhjärtat på det heliga språket och försöka lära mig det utantill så att jag är redo när jag åker ned till Israel :)



Ha det bra & må Gud vara med dig i allt! kramar <3

skriven
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: