Johannas ord om <3kääärleeek<3

Hejssan mina kära medmänniskor!!!

Jag hamnade över en rysligt bra musik-klipp och därav har jag också skrivit allt detta,
men orkar du inte läsa om <3käääärleeek<3.. Så skrolla ner och se klippet bara. :)
(För man ska inte väcka kärleken innan den själv är redo!
HV 2:7, 3:5 och 8:4 -tänk författaren varnar tre gånger! )

Vi alla har en längtan i oss, att bli älskade och att ha någon att älska.
Det är medfött, vår Gud skapade det så.


I vissa perioder i livet, kan den längtan kännas större.
Kanske har man börjat be Gud om att han ska ge en livspartner,
någon att sammarbeta för Guds rikes utberedning med (det där var min privata åsikt)
och med allt vad det kan innebära när man får en livskamrat.

Jag måste då säga innan jag fortsätter,
att det är viktigt att ni mina älskade läsare
ser till att inte gifta er med fel person!!! Varning x100!!!
Förälskelse är inte sann kärlek, sann kärlek orkar vänta (på den andre i) flera år.
Be Gud om tecken, profetsior, drömmar.. gärna överdrivet mycket bevis.
Och förstås ska den andre personen också fått tecken från Gud.
Jag är stenhård på detta :) Men också "sten-säker" på att det fungerar.

Kanske har man redan en aning om vem den rätte är, kanske Gud redan visat.. (?)
Inte alla gånger visar Han en person man har känslor för!
Men var säker på att om det är Guds vilja, så kommer han också att ge känslorna som behövs..
Om inte t.o.m mer känslor än vad som behövs.. :D

När man börjar få känslor så börjar förmodligen den andre personen isåfall dyka upp i tankarna mer och mer,
det är inget heller man kan styra riktigt, välja bort.

Kärleken är en stor och mäktig kraft som övervinner allt.

1 Kor 13:7.8  Den fördrar allting, den tror allting, den hoppas allting, den uthärdar allting.
Kärleken upphör aldrig. Men profetiorna skall upphöra och tungomålstalen skall tystna och kunskapen skall förgå.

HV 8:6 ...kärleken är stark som döden, dess svartsjuka obetvinglig som dödsriket.
Dess glöd är som eldsglöd, en HERRENS låga.


Jag som tycker om att ha kontroll, kan därför ibland t.o.m bli rädd för kärleken.
Den styr och ställer, den förändrar den förvandlar..
den binder och den löser...
helt utan att man själv kan styra.

Kärleksbojor... finns det i bibeln??..
Ja.. tex  Hos 11:4...

-Otäcka greijer det här!
:) Det går inte att komma undan! Inte att gömma sig.
Inte att smita undan... Den når ända in i hjärtats djup och så stannar den där.
Det finns nog bara en sak man kan göra
-det är att se till att ha massor att göra och tänka på.
Men när det blir en liten paus, då känner man av det i hjärtats djup ändå.
Där är den, oavsett man vill eller inte.
-Haha! *skadeglad* ;) Nejdå.. skojade bara. det är inte skönt alla gånger..

Olycklig kärlek kan vara lika hemskt som att bli plågad av en ond ande!


Jag vill bara att du ser denna musik-klipp. för att påminna oss om
hur den verkliga kärleken ser ut.
Den mängden ingen utav oss kan nå upp till.

Och låt inget... och INGEN någonsin komma emellan dig och Jesus......
http://www.youtube.com/watch?v=aACTGSqiKvY&feature=related

Sef 3:17  HERREN, din Gud, bor i dig, en hjälte som frälsar. Han gläder sig över dig med lust, han tiger stilla i sin kärlek, han fröjdas över dig med jubel."






Rom 8:38,39  Ty jag är viss om att varken död eller liv, varken änglar eller furstar, varken något som nu är eller något som skall komma, varken makter, höjd eller djup eller något annat skapat skall kunna skilja oss från Guds kärlek i Kristus Jesus, vår Herre.

1 Kor 13:13  Nu består tron, hoppet och kärleken, dessa tre, men störst av dem är kärleken.

Kol 3:14  Över allt detta skall ni klä er i kärleken, som binder samman till en fullkomlig enhet.

1 Joh 4:12  Ingen har någonsin sett Gud. Om vi älskar varandra förblir Gud i oss, och hans kärlek har nått sitt mål i oss.

1 Joh 4:7  Mina älskade, låt oss älska varandra, ty kärleken är av Gud, och var och en som älskar är född av Gud och känner Gud.

Jag ber över er nu, att ni får ett speciellt beskydd över ert kärleksliv,
så ni slipper gå igenom stora förkrosselser, olycklig kärlek..
eller kärlek som visar sig vara ytlig kärlek och inte sann.
Jag ber att Gud ska leda era tankar och känslor,
när det gäller livspartner.. Efter Hans vilja.
Ge er tålamod att vänta, och mycket förstånd och vishet att välja rätt.
I Jesu-namn! Amen.


Massor av kärlek från din syster// Johanna Mikkola

1 David Sundström

Mycket bra inlägg! Jag håller med dig om att man ska vänta på den rätte, men jag tror även att det finns en poäng i att inte vänta för länge för då kan man bli utan, men Gud har en plan för oss alla. Jag får se vad han har för plan för mig. Tack för det fina klippet också! Vad härligt att du också delar med dig av det kristna budskapet i din blogg!

skriven
3 David Sundström

Hej Johanna!

Du är duktig på att skriva kristna inlägg. Bra skrivet om Eva och Adam också. Kul att du gillar när jag spelar gitarr. Jag vet att Gud välsignar både dig och mig och våra bloggar och jag hoppas han hjälper mig med kärleken också!

skriven
2 Johanna M

Hej David! Kul att du hittat in på min blogg, och att du tyckte om inlägget! Jag var inne på din, du är duktig på gitarr ;) Jag ber att Gud välsignar dig och din blogg.. och ditt kärleksliv.

skriven
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: