Min fantastiska kallelse!



Fantastiskt välkommen in till min sida! :D <3
Idag har jag fått se en inre-syn.

Jesus säger:
Matt 5:18  Amen säger jag er: Innan himmel och jord förgår, skall inte en enda bokstav, inte en prick i lagen förgå, förrän allt har skett.
19. Den som därför upphäver ett av dessa minsta bud och lär människorna så, han skall kallas den minste i himmelriket. Men den som håller dem och lär människorna dem, han skall kallas stor i himmelriket.

Just nu njuter jag av sabbathen, det är en glädjedag!!!  (Jes 58:13,14)

Ligger och lyssnar på sabbaths musik, bad, grät för Israel, Judarna.
Då fick jag se en inre syn.
Jag trodde först att det var någon katolsk bild, men jag fortsätter titta och ser..
den är ju Jesus i konungakläder!!!
Han hade en stor krona på huvudet, en guldstav i handen och mycket kungligt klädd.
Det var kul att få se något sånt, såhär plötsligt.
Han är den enda kungen, som vi får knäböja.

Här ovanför har vi en bild på en menorah, den påminner mig om Jesus.
Innan jag berättar hur och varför, så måste jag säga att

I andevärlden, finns många andar.. på den onda sidan finns rädsla, ångest, död, osv... många olika.

Gud, Jesus och Den Helige Anden har också sådana andar, utan att det är själva Gud.
Tjänsteandar. Änglar. (tex Jes 11:2 ?) Dom har olika uppgifter och ska sprida olika saker.tex

Det är något kraftfullt dolt i merorahs symbol och budskap, men jag vet inte vad ännu!
Är så ivrig att veta ALLT om Gud, Jesus och sådant!
Det fyller mig med glädje och energi, inget inget gör mig så lyckig.
Jag är en extremist (extremt kär i Jesus) :) och det är det värt!!!

Några andra som älskar Jesus, och väntar på honom är Judarna.

När en "vanlig" människa som inte är jude blir frälst.
Det är en helt fantastisk upplevelse, bli syndfri, bli fri, ren!
Omvända sig, följa Jesus..

Men när en Jude blir frälst, är det 100 gånger större.
Vi leker med en berättelse:
-Tänk dig att du gör allt ALLT för att rädda den käraste personen i ditt liv, som är i en farlig nöd.
Vi säger att denne har varit med om en tragisk olycka och ligger i koma,
den MÅSTE ha tabletter 3 gånger om dagligen emot en förgiftning denne fick i samband med olyckan.
När du hjälp denne tillräckligt länge kommer hon/han att vakna upp ur koman!
Du gråter, saknar personen så mycket, du ser såren, skadorna, de brutna benen.
du ber till Gud, men inget händer.

Detta kan vara bildspråk för synden, skadan är synden.
Tabletterna är offren som måste ges för att det ska kunna bli bra.

Personen som vi ligger och väntar på är Messias, Jesus.
Vi älskar denne högt högt. Denne ska komma och befria, hjälpa, sprida kärlek.
Komma med allt vi längtar efter och behöver.
Oh.. helt underbart.

Men tabletterna tog slut.  Ja, din mest älskade ligger där och tabletterna tog slut.
Det går inte att få tag på fler. Dom är receptbelagda men den nya läkaren säger att han aldrig hört talas om någon sådan medicin som skulle hjälpa i hans läge, det finns inte. Han är  HELT övertygad om att den inte finns. Han att ge ut den sorten, han sägert att hoppet är kört redan länge sedan för denne person.
Du ser det är kört, det finns inge hopp längre. Du vet att personen kommer att dö nu,
bara för att den inte får tabletter.
Du är arg, frustrerad, du är helt förkrossad! Du hade önskat att du köpt mer då det fanns,
förberett dig redan då på det kommande.

Du får efter några dagar se hur pulsen blir långsammare och långsammare.. personen, din mest älskade dör.
Du lämnar sjukhusrummet totalt förkrossad.

JUDARNA, är idag i denna situation.
De kan och får inte offra i sitt land.
I gamla testamentets tid, var det det enda sättet att kunna komma inför Gud.
Synderna övertäcktes och man var ren nog att kontakta Gud.
Ren nog att bli räddad!
Nu finns det inte.
Judarna är totalt förkrossade, de älskar Gud, mer en något annat folk.
Varför skulle de annars lida med sina 316 lagar?
Om inte av att de har en Gudsfruktan, en vilja att vara nära Gud.



De är så tyngda utav sina bekymmer och bördor.
De har väntat på messias i flera tusen år!
Och här sitter du, JUST DU som läser min blogg,
på svaret, -ett otroligt Glädjebudskakp till just Judarna.
"Den älskade, är inte död!"
Hoppet ÄR INTE UTE!!!!
DEN SMORDE HAR VARIT HÄR!
HAN HAR OFFRATS FÖR ERA SYNDER!
Och snart kommer han igen, som en KUNG.
Kungen jag fick se nyss i min syn.

Judarna tror inte, de har varit förblindade.
Men jag är säker,att NU ÄR DET DERAS TID ATT ÄNTLIGEN BLI FRI!!!!
För EVANGELIET HAR GÅTT RUNT JORDEN NU!!!! :D!!! JIIPPPIIEEEEEEEEEEE!!!!!!

Jer 31:10  Hör HERRENS ord, ni hednafolk, och förkunna det i kustländerna i fjärran. Säg: Han som skingrade Israel skall också samla det och bevara det som en herde bevarar sin hjord.

(Check!! Nu gjorde jag det Gud! :) )

bibeln berättar att NÄR DE FÅR VETA att Jesus var messias, Jesus som dom lät korsfästas..
kommer de att gråta som av förkrosselelse,
som om de förlorat sin förstfödde.
Så ont, plågsamt blir det att se tillbaka på den "gamla jag, som dödat messias"

Inget annt folk, inget annat land förstår djupet så väl som Judarna.
Djupet i frälsningen,
djupet i att Jesus är messias!


Jer 31:12  De skall komma och jubla på Sions höjd och strömma likt en flod till HERRENS goda, till säd, vin och olja och till unga får och oxar. Deras själ skall vara som en vattenrik trädgård, och de skall inte sörja mer.
13.  Då skall unga kvinnor dansa och vara glada, unga och gamla skall glädja sig tillsammans. Jag skall förvandla deras sorg till glädje och trösta dem och glädja dem efter deras bedrövelse.
14.  Prästerna skall jag mätta med utsökta rätter och mitt folk skall mättas av mitt goda, säger HERREN.



Älskade bloggläsare.
Har inte du också fått en nöd för Judarna?

Vi som har kallelsen att berätta om Jesus för Judarna,
det är en mycket speciell och svår kallelse
Vi behöver vara andligt mycket mycket starka och kunna höra Guds röst,
Helige Ande måste vara starkt med oss.
Dom älskar Gud så mycket att dom är redo att döda oss, när dom tror vi försöker vilseleda dom!

men jag personligen är redo att dö för det.

VÄLSIGNA ISRAEL OCH DU BLIR VÄLSIGNAD!

//Johanna M
1 Anonymous

Jag tror inte att satan är "kung/härskare" i dödsriket, för han lär ju vara den som blir mest plågad av alla där.

skriven
3 Lewanu

"Judarna är totalt förkrossade, de älskar Gud, mer en något annat folk.

Varför skulle de annars lida med sina 316 lagar?

Om inte av att de har en Gudsfruktan, en vilja att vara nära Gud"



- Jag måste få komma med lite "extra" tankar.. Du har helt rätt i att judarna nog älskar Gud mer än alla andra folk men att de skulle lida under sina lagar,, det är nog en missuppfattning tror jag.. Det är 613 bud föresten och inte 316,, och buden är något som de följer för att de älskar Gud,, inte för att de tror att de om de följer, blir älskade av Gud., det är stor skillnad.

Stor kommer den dag att bli när täckelset får falla från deras ögon om vem deras Jeshua är :).. Shalom

skriven
2 Johanna M

Ja rätt! Jag skrev fel. ursäkta.

Jag vet inte om det finns några hierarkier i den onda ande-världen som det finns i den goda, och här på jorden. men det spelar ingen roll, den viktiga poängen var ändå att det finns olika typer, med olika uppgifter. Ska ändra texten integrand, det var en annan sak jag också kände att jag måste ändra på. Tack tack!! :)

skriven
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: