Stäng dina fysiska ögon, för att se vad sann kärlek är.

Hej alla underbara skapelser i den sköna värmen i den vackra naturen!
Min blogg har inte fungerat på en månad..
Så jag sitter ärligt talat med glädjetårar i ögonen nu,
över att den fungerar igen.

Mitt sista inlägg handlade komiskt nog, om att tacka Gud i motgångar.
Under denhär tiden då min blogg inte fungerat,
har rent ut sagt fruktansvärda saker hänt.
Men, jag har praktiserat att tacka Gud ändå.
Även för att min blogg inte fungerat.
TACK Gud för att den fungerar nu!

Jag har idag läst en artikel om en liten pojke som hölls inlåst i en hundbur,
som blev misshandlad av sin far.
Han önskade bara att bli omtyckt, och tillsist döden för sig själv.
Pojken avled tillslut förmodligen efter att blivit svårt misshandlad.

Mycket av händelser runtomkring oss kan få oss att tänka att Gud omöjligt kan ha kontroll över allt.
För skulle Han ha det, så skulle det ju aldrig ha skett..

Men återigen jag är inte här (tillbaka på bloggen) för att vi ska tappa modet.
Utan min uppgift är att få oss alla att se, Guds kärlek i allt, överallt.

Jag litar på Gud i minsta lilla i mitt liv, och speciellt för att jag faktiskt gett mitt liv till Honom
och bett att Han ska leda mig och mitt liv.

Nu till den svåra frågan, hur kan Gud låta så fruktansvärda saker hända?
Är inte Han allsmäktig och har inte Han kontroll över allt?
-Jo, käre läsare.
Jag vet att Gud sitter och gråter när människor gör sådanahär fruktansvärda saker,
men Gud låter det ske för att världens människor är i djävulens våld.
Alla utom dom som bekänner sig som efterförljare till Jesus.
Gud hjälper dock inte alla gånger på det sättet vi föräntar oss.

Gud älskar och bryr sig så mycket att Han skickade ner Jesus.
Om du tar emot Jesus och lyder Honom, så kan du lita på att Guds vilja sker i ditt liv.

Men hur är det med den lilla pojken som led så fruktansvärt och dog!?
Han fick aldrig möjligheten att ens höra om Gud!

Gud som har skapat våra kroppar satte också en gräns för hur mycket vi kan tåla,
innan våra kroppas slutar att fungera och vi dör.
Pojkens pappa kommer att dömas utav Gud en dag.
Men pojken själv, är uppe i himlen nu och jag är säker på att Han mår bra,
får den kärlek och omsorg han gick miste om på vår planet.

Vi lever inte på ett tryggt och bra ställe nu,
vi kan råka ut för precis vad som helst när som helst.
Någon kan komma in i min lägenhet och tömma den,
och göra mig riktigt illa på flera sätt.

Men ingen och INGET kan ta ifrån mig min tro och övertygelse om att
allt ändå är i Guds händer (även om inte Hans vilja sker alla gånger!)
och döden är inte det värsta som kan hända mig,
det är faktkiskt det bästa.
Då får jag återförenas (observera ordet!) med min riktiga FAR.

Bilden är hemsk och tragisk, men den är för att visa att jag verkligen menar det jag säger.
INGET kan skilja oss från Guds kärlek... ingenting!





Om du har svårt att tro på det jag säger kan jag ställa dig en motfråga.
Vet du om en ända person i bibeln som inte fått lida,
och ju störra planer Gud hade för en person, desto
mer lidande.
Finns ingen, och kommer inte att finnas någon..
som lidit lika mycket som Jesus.

LåT OSS FÖRSÖKA TITTA PÅ ALLT MED ANDLIGA ÖGON!
För då ser vi världen som GUD ser den.
Han är en ande.

Massor med glädje, kärlek, frid, lycka, omsorg, vänskap..
(OBS inget av detta är ju faktiskt fysiskt, utan en gåva från Gud in i ditt hjärta)

LIITEN till sak bara... Om satan hade ALL makt, skulle människor inte finnas på jorden mer,
inge växtlighet.. och inget som Gud skapat..
För satan HATAR allt som har med Gud att göra!

er trogne // Johanna M


Otroligt tröstande och bra inlägg i samma ämne, på en väns blogg:

http://lewanu.wordpress.com/2011/06/29/att-brottas-med-lidande/

Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: