Svår tid för mig.

Jag älskar dig och saknar dig.
Det smärtar i mitt hjärta när jag inte känner att du är nära.

Du är ju mitt ljus i mörkret,
du är min kraft när jag är svag.
Jesus, du är det enda jag behöver,
det enda jag vill ha...

Minns du när jag skrev den dikten till dig Jesus? Minns du den?



Gud. Jag ber om att du kommer till mig,
fyller hela min varelse med din närvaro.
Det var så underbart när du gjorde det, när jag fick känna det där
jag bodde på färjevägen 13.

Gud. vad är det som händer?
Jag känner mig så olycklig.
Så kraftlös.
Mina dagar är fyllda med tårar.
Med en hemsk inre smärta.
Varför måste jag leva?
-Jag vet att du tar hem mig när du vill.
Och du vill att jag ska vara här på jorden nu...
Så jag ber om tröst...
Jag ber om din härliga närvaro.
Gud, jag ber om hopp i mitt liv,
mer glädje och ljus.

Du är den enda som kan hjälpa mig, jag vänder mig till dig Gud.
För du är den enda som förstår och ser vad det är som händer.

Har jag gjort något för att du tillåter mig gå igenom detta?
Gud straffar du mig för något jag gjort?

Eller är det en prövning? Jag lider, jag gråter

Det är sånt motstånd!
Känner mig så värdelös och oälskad.
Jag vill inte Herre gå igenom såhär svåra saker Gud.
Snälla, snälla..



Hatar livet, hatar tillvaron just nu.
Önskar du bara kunde ta hem mig.
Jag orkar inte Gud JAG ORKAR INTE GUD!!!!!!!!!!

Jag vill skära mig själv.
Men min kropp är ditt tempel,
ditt ord säger att vi inte ska skära oss.

tårar...... jag vill hitta ett ställe där jag kan vila.
Människor plågar mig med ord och attityder, sårar och sviker mig.
Jag vill ingen något ont, aldrig aldrig, inte ens Hitler vill jag något ont.
Ingen finns där för mig som kan stötta mig, bara visa mig kärlek.
Älska mig, för att jag är skapad av dig, inte för att jag skulle förtjäna det.
Jag förtjänar ingenting.
Mitt hjärta brister.
Du känns så långt ifrån Gud.
Jag gråter, gråter gråter.......




När ska detta ta slut?!!!!!!!!!!!!!!?????????????

PAPPA!!!!!! Jag mår inte bra, pappaGud, jag mår inte bra.
Hjälp mig snälla!! snälla!!! snälla!!!!!!
gråter.

Jag älskar dig Gud, högst över allt!
Du har gjort så mycket för mig!
Jag vet att det tar en vändning snart.
Och mina kära bloggläsare ska få läsa om
stora under.

MVH //JohannaM

1 Jan S

Det är underbart....inte att läsa om ditt enorma lidande, utan att höra din kärlek för Gud, tack fader för att din sådd har nått god jord.

skriven
2 Johanna M

Tack så mycket Jan.

Gud välsigne dig!

skriven
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: