Bildberättelse om LYCKA

Hej!
Mår bättre en jag gjort på länge.
Har snart en lägenhet i Sundsvall, och känner mig redo att börja jobba!
UNDERBART!
Är rejält förkyld bara.
Just nu är jag och hälsar på hos mamma i Eskilstuna, och lilla-syster Chava som är 4 år.
Hon är helt underbar, förstår bara inte hur en 4:åring kan kramas så hårt så det gör ONT! :D
Igår var vi hos morfar som fyllde 69.

Jag tänkte bara försöka få dig att le lite...
Lekte med min kusin Tamaras web-camera igår.

Hope you enjoy this little story ;)

Det började med att jag inte visste vad jag skulle hitta på men jag var lekfull.


Jag inbillade mig att solen sken, fåglarna kvittrade och att jag var rik


Men egentligen stod mitt hår ut, mer som en vikingahjälm..


Sanningen gjorde ont, och jag blev bitter..


I mina farligt dystra tankar, insåg jag inte..


Att konsekvenserna av sådana tankar kan..


.. börja brinna!!


Nåja, elden har slocknat, ser lite stjärnor nu och då..


jag lådsas vara jätte glad...





Men det som får mig att skratta på riktigt, är jag själv..
Hur fånig jag egetligen kan bli ibland..

Ibland, ser vi ner på andra människor som om vi vore bättre..


Ibland, tar köttet för stor plats och hjärnan för liten..


Ibland är det tvärtom...


Ibland är vi skräckslagna i onödan..


Oroliga...


Eller totalt BLÅÖGDA, för faror..


Vi tror vi kan skratta alla faror i ansiktet.


Inser du nu, att det faktiskt kan vara mer roligt att vara misslyckad,
långt ifrån perfekt... med fel och brister..

Lyckan sitter faktiskt i att acceptera att det inte är perfekt,
och aldrig kommer att bli det,
men trots det endå besluta sig att älska livet, och allt vad den innehåller!

Jesus klagade inte, varför skulle vi göra det???

Er /
Johanna M

Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: