Nyttiga tankar!

HEJ!!!! :)
Här är jag igen, lika glad som vanligt över att få skriva något intressant till dig! :)
Det mest intressanta är vår stora MÄKTIGA UNDERBARA GUD, alla Hans gärningar.
Ett utav Hans gärningar som jag fått en personlig kontakt med är mig själv.

Om du tittar ner mot din axel, och tänker.
"Det här är jag"
Du ser dina håriga armar, huden, blod-ådrorna, benknotorna..
Tycker du inte det är lite otäckt?
Du sitter faktiskt fast i en köttbit!
*skrattar*

Nästa gång du ställer dig framför en spegel,
då är det faktiskt någon som stirrar på dig.
Någon som du egentligen inte vet så mycket om..
Du själv.
Du kan flirta med din egen spegelbild,
du kan göra fula grimasher och få dig själv att skratta..
Du kan försöka se in så djupt in i dina ögon så du tror du drunknar i dom.

Allt detta är så mäktigt,
Guds märkliga ide, om hur en människa ska se ut, vara och fungera.
Och det tar vi förgives..
Som om det vore något självklart.

När jag var liten, låg jag och grubblade i sängen.
"Varför blev jag just jag??
Vilka är alla andra? Tänk om alla andra är ailiens?"

Nyttiga tankar kallar jag det här för.
Smakar inte gott, men gör gott. :)

Om jag nu är jag.. Varför är jag jag?
Vem har gjort mig till jag?
En explosion i rymden?..
*skrattar!*
- Älskade du! Det kan du väll endå inte tro???!!! :D
DU är något mycket större en en slump!



Du är en intelligent unik varelse.. En avbild av självaste Gud!
(1 Moseboken 1:26)



Klart Gud finns!!!!!!!!!!!!!!
När du nu tittar ner mot din egen kropp nästa gång kan du ju tänka,
"Jag är ju jag även utan den här kroppen, vem är jag inners inne??"
Ja.. fortsätt, jag ska hjälpa dig att tänka..



Du är så mycket mer en så.
Du har en livsande i dig.. right.
det går att göra en kopia av dig i ett laboratorium, men varför kan man inte
få kopian att leva, ha egna åsikter och tankar?..
-För det går inte att ge den en livsande!
Det är bara något som Universums-skapare kan ge.

Det är Honom vi lever och andas i..

Nu är det upp till dig att ta reda på vem Han är.

/J.M
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: