Levande relation med Gud

Ifall vi tycker att det är tråkigt att be, lyssna på predikningar och att läsa Bibeln,
är vår relation med Gud är död.

Vi känner inte Honom i det fallet!

Vet man vem Gud är så är allt som har med Honom att göra
det mest intressantaste som finns!
Varje ord, detalj i Bibeln blir så värdefull att man börjar studera och forska kring varje ord.

 Han är det mest spännande, äventyrligaste,
kärleksfullaste, färggladaste, händelserikaste som finns.
Inget är omöjligt med Honom, din största drömmar kan Han uppfylla på
en sekund.
-Min Gud min Jesus!!!!!!!!!!

Samtidigt är Han trygg, stabil.

Allt jag behöver och vill ha.

Det finns en sak som gör mig lycklig,
det finns en sak som får mitt hjärta att bulta extra mycket och
jag känner mig glad.
Det är min Gud.

Ute kan det vara mörkt och kallt.
Kroppen är trött och du är trött på livet.
Men när du inom dig vandrar i ljuset, med Gud och Jesus.
Då orkar man, för man vet att den allsmäktige håller koll på dig,
och inte en enda sak låter han hända dig utan större syfte i längden.

Om ens hela ditt liv skulle vara en enda pest o pina,
så väntar det något bättre när Gud tar hem dig.











Se till att själv vara en som gör livet lättare för andra.
Sprid kärlek!

JESUS LEVER!!!!

HALLELUUUUJAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!

<3

din /JohannaM



Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: