Församlingen har gått i ide! VAKNAAAAAA!!

Hej du vackre Guds-skapade medmänniska!

Brukar inte se på tv, men är och hälsar på hos en vän, som hade tv:n på, det var Lördag natt.
Då såg jag bland de värsta program som någonsin gjorts om kristna.

Ateister filmade (på 80-talet) kristna bl.a filmade dom i en kristen-grundskola, ställde barn svåra frågor.
Till en liten flicka tex
"-Varför pratar du i tungor?"
Flickan svarade "-Jo.. då pratar jag hemligheter mellan mig och Gud.."
"-Vet du vad du säger då?"...
Flickan "-nej.."
Intervjuaren "-Så du vet inte vilka hemligheter du talar om med Gud, då är det ju inga hemligheter mellan er."
Flickan skrattade till, visste inte vad hon skulle säga.
En annan liten kille på klassens bönestund räcker upp armarna och ber högljutt, nästan ropar ut.
Bara för att han sätt någon pastor göra så.

Allt var så FALSKT!

Och så skulle programmet visa när församlingen "dricker jesu blod", och dom filmar
psykiskt sjuka människor som sitter på bänkarna.
De intervjuar nyfrälsta som lätt säger felaktiga saker.
Guds ande var inte med alls varken i föramlingen eller under inspelningen.
Jag var hjärtekrossad.
Det blev en prövning för mig att se detta, för det jag såg
visste jag att även våra församlingar här i Sundsvall blivit smittade av.
LJUMHET!
Man pressar fram ord, handlingar som inte kommer ur hjärtats djup.
Man ber inte längre till Gud, utan man pratar genom bönen till församlingen.
Usch.
Nästa dag var det Söndag.
Jag tänkte, hällre slutar jag att gå i kyrkan, än att jag också går i "ide"
Blir ljum.
Men jag var mötesvärd, hade ansvaret att välkomna in alla till kyrkan, så jag gick endå.
Mötet var dött.
Guds ord är väl aldrig dött. Men det blir en otrolig skillnad i andevärlden beroende på
vilka andemakter ligger bakom predikan.
Även SATAN använder Guds ord.

Efter mötet grät jag och bad till den evige.
För våra församlingar i Sundsvall.
(stavade först frösamlingar)

På kvällen var det ekumenisk möte.
Som vår ungdomspastor höll i.
Gud använde honom, och rörde om i församlingsmedlemmarnas hjärtan.
Han pratade EXAKT om detta, ljumhet.
Jag grät högljutt lika högt som ett envist barn som inte får sin vilja fram, av förkosselse.
Grät både av lättnad för att Guds ande var där, och sorg för att fortfarande vissa sover.
Jag kunde inte hålla det inne,
och tror att min gråt från hjärtat kanske fick någon att tänka till
i bästa fall vakna upp.
DET HANDLAR INTE OM ATT VI HAR EN GUD SOM ÄLSKAR OCH FÖRLÅTER ALLTID,
DET HANDLAR OM ATT KÄMPA TRONS GODA KAMP FÖR ATT BLI RÄDDAD.
VI KAN inte slappna av i Guds nåd, på ett sätt att vi lever med tanken "-Aja, Gud förlåter endå!"
Vi är tillräckligt syndiga endå, vi måste kämpa!
Som om det gällde mellan liv och död.

Hebr 10:26,27 "-Men om vi syndar med vett och vilja sedan vi fått kunskap om sanningen, finns det inte längre något offer för synder, 27 utan en fruktansvärd väntan på domen och en förtärande eld, som skall uppsluka motståndarna.

GE MER Till Gud! Bort med skräp musik, ut med TV-apparaten!
Släng filmer som inte för dig närmare Gud.
GÖR ALLT För att komma närmare Gud.

Han är en LEVANDE GUD, ingen nallebjörn som du tar fram när du är ledsen.
DU är HANS tjänare,
varför behandlar vi Honom som om HAN VORE VÅR TJÄNARE??
"Gud nu ser du.. nu behöver jag.. hela.. rädda...BLA BLA"

Tänk på att när Jesus lärde oss att be, började han
med GUDS VILJA, inte vår vilja.

Jag pratar vassa ord... Man inget du gör för Gud, låter han bli obelönat! :)
Jag vill att du ska kämpa för att bli räddad, och få en hög lön i himlen!
Jag vet inte vem jag är i Gud, men jag vet att detta finner jag naturligt,
uppmana och uppmuntra folk till att ge mer av sina hjärtan och liv för vår KUNG!
Jag vill vara en frisk vind i församlingen och
jag vill att vi gör allt för att försöka få den att vakna upp
innan det är försent.
//Johanna Mikkola
PS: Vi behöver inte be Guds ande komma över oss,
den är redan i oss..
vi ska göra mer plats åt denne!
Lyssna gärna på sången om GUDS ARME :
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: