19 GUDS NAMN

Hej du underbare medmänniska!
Livet är svårt ibland, men ge inte upp.
Jesus har lovat att saliga är vi som sörjer, för vi ska få gjädjas igen!!!!

Jag tänkte skriva något otroligt uppmuntrande,
när jag läser detta själv, så blir jag så possitivt berörd,
så jag får glädjetårar i ögonen varje gång..

Bibeln iallafall det älsta testamentet är skrivit på Hebreiska,
Gud gav den till personer som talade Hebreiska,
och därav kommuniserade han också med det språket till dom.
När vi använder oss utav Hebreiskan, så ligger det en
underlig mäktig kraft i det som inte kan kännas av på samma sätt
med vårt språk.
Jag brukar tillbe vår Gud, med hans riktiga namn.

Nu ska jag ge dig några utav Hans mäktiga namn,
(och beskrivning på namnets betydelse)
som jag önskar du använder dig av, så får du känna
kraften bakom namnet.



NJUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUT!!!!!!!!!!

Namnet YHWH, är förkortning på Antingen JAHWE eller JEHOVA, ingen är säker på vilket.
Men jag känner mer kraft i ordet JAHWE.


Hebreiska                  Engelska                                            Svenska
ELOHIM           =        Creator, All powerful         =         Skaparen den allsmäktige
ADONAI          =         Master, Lord                     =        Mästare, Herre
EL ELYON        =          Most High                        =        Den högste
YHWH             =          I am, self exisent one       =        Jag är
JEHOVAH JIREH =        Provide                            =        Sörjare
JEHOVAH TSIDKENU = Righteousness                   =       Rättfärdig
JEHOVAH NISSI =        Banner
EL ROI            =          God who sees                   =        Guden som ser
EL SHADDAI    =          Sufficient                         =         Tillräcklig
JEHOVAH MEKADDISHKEM = Santifier                   =         Helgaren
JEHOVAH SHALOM=      Peace                              =         Frid
JEHOVAH SHAMMAH=    Freind                             =          Kamrat
EL OLAM           =          Eternal                            =         Evig
JEHOVAH ROHI =          Shepherd                         =         Herde
IMMANUEL         =         God with us                      =         Gud med oss
JEHOVAH RAPHA=         Healer                             =          Helaren
EL                    =          Powerful                          =         Den starke
EL ELOHE ISRAEL=        God of Israel                    =         Israels Gud
JEHOVA SEBAOTH=       Lord of host and armies     =         Mängd/svärmarnas Gud    
___________________________________________________________________






Med kärleksfulla hälsningar från
en utav den EVIGES döttrar
// Johanna.M

Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: