Berömmer Gud för människor och musik.

Välkommen in i värmen!

Här sitter jag en tjej på 23 år, på en ö, i ett land som heter Sverige.
(Vem kom på namnet Sverige?)
Kan prata Finska, sjunger gärna på Hebreiska.. förstår Engelska men skriver hällst på Svenska.
Älskar Gud så otroligt otroligt mycket, att det går inte ens att begripa.



Jag vet att jag är unik.
Men jag vet, att det är du också.

Varje levande varelse är unik.

det är så otroligt att jag blir tårögd. :) fylls med Guds kärlek.
Varje liten cell är ett stort mirakel,
endå finns det dom som tvekar på Guds existens.
Dom tror sig veta att Han inte finns, för att det inte går att se Honom.

Endå tror dom på så mycket annat som inte går att se, med ögonen,
vinden.. kraften i kärlek osv.



Jag har börjat spela harpa.
älskar piano också, men har så korta fingrar.
Vill ha båda två. Men ska satsa på att bli bra på harpa.
Njuter utav varje ton som kommer ur det vackra instrumentet.
Sitter på gilvet och spelar tills det kroppen säger emot.
"-Johanna, nu vill kroppen röra på sig lite"
Den har ett eget språk, den vill inte alla gånger samma som jag.

Jag kanske filmar med webcameran och spelar till er här på bloggen, framöver
då jag fick en webb-camera i jul.
Eller så kommer du hem till mig och hälsar på, så får du höra live ;)

Musik är en fantastisk gåva från Gud.
Det ligger sådana krafter i orden, och musiken ibland, som kan skaka
både din själ och ande.
Lyssna inte på musik som djävulen satt sitt finger i, för att förstöra.

Texten är det viktigaste, sedan kommer känslan.
Menar vi det vi sjunger av hela vårt hjärta eller är det bara en sång?

Sjunger vi bara för sjungandets skull, kan sången mista sin
otroliga kraft.
Jag passar inte in i körer och lovsångsgrupper, just därför.
JAG anser att jag gör bort mig, om jag börjar fälla tårar,
eller inte kan stå still när jag sjunger. :) 
Jag sjunger till en mäktig Gud, som skapat allt vi ser och lever.
Han är det bästa som finns.

Gud. Jag älskar dig och berömmer dig.
Välsignat vare ditt namn JHWH.



If you forget me, you loose nothing.
But if you forget Jeshua (Jesus) you loose everything!


med kärleksfulla hälsningar
/Johanna
1 David

Bra skrivet!

skriven
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: