Andliga sjukdomar

HEJ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Trevligt att just du hittat hit! 
Mitt blogg inläggen är lite dystra för tillfället,
men så ska det vara, allt har sin tid!!!
Hoppar du över de dystra inläggen, kommer de glada inläggen
inte bli lika fantastiska.
Jag tror mig vara en någorlunda djup person, varje inlägg har en djupare innebörd.

Satt nyss på soffan och kollade i lillasysters skolbok,
läste om olika bakterier, könsjukdommar om jag ska vara rak.
Hur det från små osynliga konstiga varelser kan utvecklas någonting så stort,
att en person tom kan dö.
Som syfilis och Aids tex.



Tänk hur det vore utan doktorer, man bara märker att
man börjar må sämre och sämre, kroppen får mer och mer besvär.
Det är hemskt när man inte vet varför det är så.
Man testar på en massa olika saker,
rör sig mer, äter vitaminer, ändrar sin kost..
Allt möjligt för att man tänker att man gör något fel,
eftersom kroppen inte fungerar som det ska.

Men egentligen har man gjort rätt enda från början,
det har inget med maten att göra... inget med hur du rör dig..
Därför hjälper dina ändringar inte.. dom påverkar inte i det stora hela.

Så tror jag det kan vara i det andliga också.
Något händer och plötsligt mår man jätte dåligt.
Jag kan omöjligt säga vad som händer det är individuellt, men
det kan påverka psykiskt så mycket att din fysiska kropp
inte fungerar som den ska. Dom hör ihop på något konstigt vis. 



Man testar sig fram, man frågar Gud,
ropar till Honom i sin nöd!
Han är vår doktor, vår helare.
Ingen läkare i hela världen kan bota oss när man har råkat ut för
"andliga sjukdomar"

Men jag tror stenhårt på att
TILLSLUT kommer sanningen fram!



Ett kort exempel var när jag satt vid datorn, på nätet,
ville läsa mer om Gud..

(Detta hände för kanske 4 år sedan.)
Hamnade på de mest otroliga hemsidor,
skrev ut papper från hemsidan
Då börjar jag må dåligt, så dåligt att jag åker in till sjukhuset på psyk.
Dom tog inte in mig då.
Men efter några månader hittar jag papprerna jag skrev ut den dagen,
och längst uppe på varje papper står det med liten text
"Hitta Guden innom dig själv"
Jag tror utan tvekan att Gud ville på detta sätt hindra mig
från att inte hamna på fel vägar.
Det kan man säga var hans tuktan,
för skulle en person som inte har en relation med Gud läsa dom papprerna,
så skulle det inte påverkat denne ett dugg.
Person utan Gud är utan Guds beskydd.

Men det finns ingen som älskar oss, som Gud gör,
så så länge vi förtröstar och väntar på Hans hjälp.
Är vi inte utan hopp.


Han leder och lär,
Han tröstar och bär.
Han vet när du gråter,
Han älskar och förlåter.
Jesu blod ger styrka och kraft,
det är den bästa sanning vi någonsin.. haft.


(bara för att det ska rimma)
 :D

Kul att du läste!
Ha en helt underbar..... morgon, dag kväll eller natt (beroende på när du läser detta)

Din /Johanna

Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: