Mina tankar om drömmar

Hej mina älskade blogg läsare!
Nedräkningen har börjat, om 5 dagar befinner jag mig i Israel.
Jag har haft drömmar om det.
Drömmar som det käns Gud talat egenom.

När jag var 11,12 år älskade jag att vara i drömvärlden, jag sov bara för skojs skull,
för att jag älskade att drömma, i den världen hände allt jag ville skulle hända.

Fakta om drömmar:
Jag har läst en bok om drömmar,
drömmar är något vi alla har,
och på omvårdnadsprogrammet lärde jag mig att
alla drömmer vanligast 7-9 drömmar per natt, under rem-sömnen, 
men man kommer mer sällan ihåg vad man drömt om.

Religioner och drömmar:
Religioner, som muslimismen :)
började med att Muhammed hade en dröm, där en ängel talade saker till honom.
Bibeln varnar om att djävulen kan komma till oss i form av en vit ängel.
Allt för att lura världens människor så långt från sanningen som möjligt.


Men även Jesus och Gud använder sig utav drömmar,
för människor har inte tid att lyssna, förmågan att stilla sig ner och lyssna på Gud
under dagarna, kan vara endel av orsaken.

Om det är från Gud, så kan du inte glömma den enkelt!

DU och dina drömmar:
- Ifall du hade något speciellt djur, föremål eller så i drömmen tex så kan du.
Söka i förstahand, i Bibeln, där finns de flesta djur omnämnda, och förklaringar,
sedan i andra hand på nätet.

- Helst ska du skriva ner drömmen innan du kliver upp ur sängen, ju mer du rör på dig,
desto mer kopplar hjärnan bort minnerna av drömmen.
(hamnar ur närminnet till långtidsminnet)

Dåliga drömmar du har kan tyda på att det finns någonting ur ditt förlutna du måste bearbeta.



Massor av underbara drömmar till dig önskar /fantasifulle Johanna

PS:
Skriv närna ger en dröm till mig, meijla eller under kommentarer.
1 Johanna M

Jag hade en taskig dröm engång,

där väckarklockan ringde, jag förberedde mig inför skolan och gick iväg.

Snart insåg jag att väckarklockan ringde på riktigt och att fortfarande bara låg i sängen.

skriven
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: