Mitt vittnesbörd

Jag har hållit inne mitt vittnesbörd faktiskt enda sedan det hände
för ungefär 10-11 år sedan.
Har aldrig berättat för någon vad som hände för att jag skulle kunna ta det beslutet
att verkligen TRO på Gud.
Men jag känner mig redo för det nu.

Jag föddes i Eskilstuna, i en kristen familj.
Jag fick höra om Gud och gick på söndagsskola,
men ibland på kvällarna låg jag och tänkte och kände
att Gud inte kunde finnas.. endå undrade jag.

Kände rent ut sagt ångest över att jag inte visste sanningen,
hade ju inte fått uppleva honom personligen.

Min första andliga upplevelse:

När jag var ungefär 11 år satt jag på ett möte en kväll, vet inte varför med tanke
på att jag aldrig ens lyssnade på predikningarna,
(kunde lyssna på en hel predikan första gången när jag var mellan 16-18 år
kan jag erkänna :) )
Men plötsligt började människor i Pingstkyrkan där jag var i Eskilstuna,
resa sig upp och gå fram, det bildades långa köer, för det var verkligen så att
jag tror ALLA ville fram!
Så även om jag tror att jag inte riktigt visste vad det handlade om,
så ställde jag mig också i kön.

Bibeln talar om olika andliga nåde-gåvor som man kan få som troende,
man kan tex få gåvan att bota sjukdomar,
den personen som har den gåvan, kan lägga sina händer på den sjuke och den blir frisk.

Det finns en verkligen udda gåva också,
som heter gåvan att tala i tungor/tungomål.
Då kan du börja prata med alla världens språk, och även änglars tror jag.
direkt till Gud.
(Låter det inte insane eller??)
Jag själv förstår inte vad min själ pratar till Gud, när jag talar i tungor,
men om jag råkar prata tex kinesiska (mandarinska?) och det går en kines förbi mig,
då kan han/hon förstå vad jag säger!!.. Detta har hänt flera gånger!

När det var min tur att gå fram till någon för att få förbön,
när jag stått i kön ett tag,
så la en kvinna sina händer på mig, hon bad i tungor..
Då kände jag en kraft komma över mig!
och det började liksom bubbla inuti mig
snart började jag också tala i tungor :D

Detta är den absolut första andliga upplevelse jag haft,
som övertygade mig om att Gud finns.
Efter det har jag varit med om mycket mer, därför har jag också denna blogg,
så jag kan dela med mig av vad Gud gör i mitt liv idag.

Tack för att du läste! <3 /Johanna


Jag med min katt Rallie för 5 år sedan.


PS: Gud är kärleken i sin renaste form.
Han har en plan med allas våra liv,
det finns en mening varför just du föddes.
Och Gud älskar DIG mer en någon annan.

Min kära medmänniska,
om du aldrig testat på om Gud finns, gör det!!!!
Han är det BÄSTA SOM HÄNT MIG!
1 Niklas

Härligt att läsa ditt vittnesbörd! Hittade din blogg genom Dagen.se.

skriven
3 Ellen

hej vilken fin blogg du har. jag hittade din blogg med från Dagen.se

god bless you all ;)

skriven
2 Caroline

Hej! Vilken fin blogg du har. Hittade också hit via Dagen.se

skriven
4 Johanna M

Oh tack ska ni ha vad glad jag blev att höra!! <3<3<3

skriven
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: