Gud är ingen gosig nallebjörn

Jag vill berätta för dig vad jag vet om GUD

det är Honom jag läser om, när jag läser Gamla testamentet ur Bibeln.

Han är inte en stor gosig nallebjörn som många Svenska kristna tror. 

När HAN pratar skälver hela jorden,
människor kan omkomma  av fruktan.
ibland när jag ber till GUD täcker jag huvudet med en sjal,
för uppenbarar sig Gud för mig,
så kan även HANS ljus uppenbara sig.
Och den är så stark så man kan bli blind.
Paulus var blind i flera dagar.

och Paulus uppmanar också kvinnor att bära sjal under möten,
men det är för änglarnas skull.
(skulle gärna förstå mer utav det!)

Israel är HANS land,
HAN har skrivit flera av sina namn på bergen,
så att människor kan läsa dom.

Jerusalem är HANS blivande fru.

HAN ser på länder, i första hand.
HAN ger länder sådana ledare som de förtjänar.

GUD säger åt hela städer "GÖR BÄTTRING OMVÄND ER FRÅN ERA SYNDER!"

När jag känner GUDS närvaro vet varenda cell i min kropp det,
jag vågar inte röra mig, det är så mäktigt, så stort.
Samtidigt vill jag att det ska fortsätta.. att HAN aldrig ska gå.

HANS änglar är extremt skrämmande, MÄKTIGA och HELIGA, 
jag har fått se,
men dom är inte ens i närheten av hur GUD själv är.

Detta är min GUD.
HAN jag fruktar.
HAN jag älskar.

Hur är din GUD?

/Johanna

Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: