Himmelriket är HÄR !?

Jesus påstod att himmelriket skulle var här på jorden mitt ibland oss:

Luk 17:20  Då Jesus blev tillfrågad av fariseerna när Guds rike skulle komma, svarade han dem: "Guds rike kommer inte så att man kan se det med ögonen.
Luk 17:21  Inte heller skall man kunna säga: Se, här är det, eller: Där är det. Ty se, Guds rike är mitt ibland er."


Helige Anden gjorde den versen starkare för mig idag än någonsin innan
och jag började fundera på saker kring detta.

När Jesus började som 30 årig sin "räddningstjänst" så kom han till oss människor
med helt nya saker.
Han visade att det finns makt som vi kan använda oss utav för att övervinna alla våra bekymmer.
Sjukdomar, andar som plågar, till och med över döden visade han att han har makt.
Och den makten har han gett till oss och vi kan använda oss utav den.

Luk 7:22  Han svarade dem: "Gå och berätta för Johannes vad ni har sett och hört: Blinda ser, lama går, spetälska blir rena, döva hör, döda uppstår och för fattiga predikas glädjens budskap.

Joh 14:12  Amen, amen säger jag er: Den som tror på mig skall utföra de gärningar som jag gör, och större än dessa skall han göra, ty jag går till Fadern.

Men inte bara allt detta otroliga!
Vi har nu genom andedopet tagit emot Helige Anden som förvandlar och förnyar oss så vi blir
mer och mer Helgade.
Heligade är avskiljda.
Avskiljda ifrån världens ondska, hat och mörker.

1Co 6:11  Sådana var en del av er. Men ni har tvättats rena, ni har blivit helgade, ni har förklarats rättfärdiga i Herren Jesu Kristi namn och i vår Guds Ande.


Avskiljda till att vara Guds barn och Guds barn bär atmosfären utav himlen i sig.
Helige Anden arbetar i oss så vi börjar "bära andens frukter"
alltså vi börjar få dragningar som bara riktiga kristna kan ha:

(Gal 5:22,23)

Frid, kärlek, glädje, självbehärskning, tålamod, givmildhet, godhet, trofasthet och...
en fattas, kanske du kan komma på vilken?

Bland personer som bär dessa egenskaper kan man inget annat än bli lycklig.
Man känner sig älskad, sedd och uppmärksammad!
Eller hur?

Trots att vi är kvar på jorden och allt runtomkring oss är förgängligt,
så kan vi bära denna himmelska atmosfär med oss vart vi en går.

Ju mer vi läser och studerar bibeln och prövar så att det som bibeln lär går ihop
med oss, så blir vi renare och får med utav himmelen i oss.


Act 20:32  Och nu överlämnar jag er åt Gud och hans nåderika ord, som har makt att uppbygga er och ge åt er arvslotten bland alla dem som blivit helgade.


Likaså som vi kan sprida doften utav himmelriket (Jesus) där vi går,
kan människor också sprida stanken utav helvetet.
Bland sådana människor känner man sig som ingenting,
deras blickar är fulla utav tomhet,
deras ord fyllda utav hat och bitterhet,
deras hjärtan bär på oförlåtelse.

Kan du förstå att du kan faktiskt vara som en vacker liten himmelsk blomma här på jorden,
du kan ge människor en glimt utav himlen, genom att bara vara ett Guds barn.

Vi visar våra medmänniskor Herrens godhet, som Jonatan kallar det:

Jonatan sa till David:
1Sa 20:14  Lova mig att du, så länge jag ännu lever, visar mig HERRENS godhet och när jag dör
1Sa 20:15  aldrig upphör med din godhet mot mitt hus, inte ens när HERREN har tagit bort alla Davids fiender från jorden?"



De motgångar och svårigheter som Gud låter oss gå igenom,
får inte göra oss bittra och få oss att tappa tron och hoppet.
Utan Gud sänder ut sånt för att han ser att det finns någonting i det som är oss till nytta,
någonting som gör en possitiv förändring som leder till ännu mer utav himmelen i oss.
T.ex ödmjukhet.

Psa 107:12  Han ödmjukade deras hjärtan genom lidande, de kom på fall och hade ingen hjälpare.
Psa 107:13  Men de ropade till HERREN i sin nöd och han frälste dem ur deras trångmål.

Heb 12:7  Det är till er fostran som ni får utstå lidande. Gud handlar med er som med söner. Och var finns väl en son som inte tuktas av sin far?

Psa 34:18  (34:19) HERREN är nära dem som har ett förkrossat hjärta och frälsar dem som har en bedrövad ande.

Php 4:5  Låt alla människor se hur vänliga ni är. Herren är nära!



Med de mest kärleksfulla och varma hälsningar från din syster// Johanna Mikkola



1 Pedro Ceballos

Mycket kära syster Johanna, jag tackar Gud att det finns människor som du som betonar behovet av gudomliga kärlek. Kärlek är inte en enkel fråga för mänskligheten. Hade det varit annars skulle det inte finnas något behov av Gud själv för att befalla i Tredje Mosebok 19,18: "Du skall älska din nästa såsom dig själv", och det skulle finnas något behov för Gud att bli människa och lära det nya budet: "Älska varandra som jag har älskat er "(Joh 15,12).

Alla dina inlägg är utmärkta och jag är alltid mycket glad över att besöka din blogg.

Jag kunde inte ändå skanna resten av bilderna jag lovade dig, men jag har inte glömma och ska uppfyller mitt löfte i framtiden.

Jag önskar till dig en bra sommartid och en god mission-resa till Afrika.

Tillsammans i den Helige Ande av Jesus.

Pedro.

skriven
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: