SE, VI HAR EN KÄRLEKSFULL SKAPARE!

Jag vill säga att jag älskar er,
jag blir tårögd när jag skriver detta för det sitter så djupt i mig.
Varje människa är en sådan otrolig fantastisk varelse .. som Gud skapat.
Jag älskar GUD mest utav allt, skulle jag då inte älska ALLT Han skapat?
Även den mest hatiska bittra person?

Många blev upprörda och arga för mitt förra inlägg,
för de såg inte kärleken i den.
Men jag vill förtydliga mig: -min väg är trons och kärlekens väg.
Mina tankar, handlingar och ord är fyllda utav kärlek.
Jag vill gråta med den som gråter, jag vill hjälpa den fattige,
jag vill finnas där för den ensamme, jag vill hålla dig i handen och säga att jag älskar dig,
du är värdefull och otroligt skapad. Vacker precis så som du är.

Om du skulle falla ner skulle jag vilja plåstra om dig,
om du var sjuk skulle jag ta hand om dig genom att laga mat till dig och se till att du får vila i lung och ro.

..jag vet om att satan är världens härskare, ondskan finns i världen och ibland når den våra hjärtan.
Det är den jag är emot, inte dig käre medmänniska.
Det är synden jag hatar, för den vill kidnappa med dig till ett ställe där satan själv hör hemma.
Lögnens fader, mördarnas, stjälarnas, hatets herre.
Han vill ta dig ifrån mig, mitt kära barn.
Helvetet är inte skapat för en människa, men människor kan hamna där då de följer sitt ego.
Då tjänar de en annan Herre än mig säger Jesus.

Bara jag kan rädda dig, jag har tagit på mig värdslhistoriens hårdaste straff
för att just du, ska få möjlighet att få bo tillsammans med mig i Paradiset.

Fadern, GUD, är rättvis
Han kräver renhet och Helighet utav sina barn.
Han kämpar och gör allt för att vi människobarn ska klara av det.
Men valet är ändå våra.
Vill vi ta emot Hans hjälp? Vill vi ta emot Hans råd och tillrättavisning,
eller ska vi försöka klara det själv?

Han skrev bibeln till oss för att hela den ska lära oss rätt sätt att leva.
satan vill att vi fokuserar på saker vi inte med våra förstånd kan begripa
om vi bara litade på GUD, på det som står i Guds Ord. Han vet bäst och vill vårt bästa.
Det är ju Han som skapat oss. Av allt Han skapat är vi det värdefullaste.

Men kristna skäms i sin oförstånd för bibelställen som tycks hårda.
Och undviker dom, vill inte lära ut, vill inte nämna dom så pass att dom själva glömmer bort dessa bibelord.
De litar på deras eget förstånd och tänker att "det måste vara fel på översättningen" eller
"det där tillhör gamla testamentet"
GUD förändras aldrig. Det finns kärlek även i de mest otroliga och hårda i bibeln för de som vill se!
Kom och upptäck!
I det hemskaste kapitlet fullt utav tortyr, blod, finns det mest kärlek utav alla kapitel.

Stening, dödstraff.. lyft upp din haka! Livet tar inte slut här på jorden!
De som får sitt straff på jorden är saligare än de som får sitt straff i evigheten!
De slipper ta ännu ett straff efter döden, utan får istället glädjas i full frid i paradiset i all evighet.

Jag kallar på kristna som vill som mig stå upp för hela bibeln och lita på att GUD ÄR kärlekens källa,
i Honom finns inge orättvisa, inget ont alls! Snälla Guds barn, förlita er inte på ert eget förstånd utan på GUD!

Vakna upp kära Sverige! GUD söker en kärleksrelation med varje individ!

// Johanna Mikkola

Tack Jesus för detta inlägg, må din vilja ske med denna.
Jag ber Helige Ande att du ska beröra människor som läser detta, hjälpa dom att förstå
att varken jag eller bibeln är ond och har aldrig varit (jo jag men du har gjort mig till en ny människa nu)
Välsigna varje person som läser detta, fyll dem med kärlek, glädje och frid i överflöd i Jesunamn.
Tack Jesus för att du läker sår i våra hjärtan, helar fysiska skador och sjukdomar,
väcker döda i Sverige idag, låt det bli mer sånt år 2013!
Vi vill ha mer utav din NÅD över Sverige Gud, vi ber om att fler själar ska bli frälst. Amen.








 
1 Martin Eriksson

Herreminskapare vilket svammel. Vakna ur din koma!

skriven
3 Fia

Hej min vän!

Måste säga att "dommen" mot dig blev hård efter ditt förra inlägg. Tack Gud för att du inte dömmer som människor gör! Tror verkligen att du vill gott å menar gott, å att du verkligen älskar å vill följa Gud :)

Känner igen mig i dig väldigt mkt, har läst flera inlägg på din blogg. Jag hade tidigare en "hårdare" syn på Gud, å trodde att han straffade mig etc. Något som jag insett nu i efterhand är att jag var väldigt trasig inombords, å att fienden ville få mig att tro att Gud var emot mig, å inte med mig. För mig så slog det hårt sen när jag insåg hur fel jag hade haft när det gällde vissa saker. Men i såna lägen så tror jag att Gud ser till hjärtat, han vet att saker blev fel, men att jag eg. menade väl..

Vet inte hur det är i ditt fall, å jag e inte ute efter att få dig att tro å se på saker som jag gör. Ber iaf för dig, om helade. Inte för att du behöver det mer än någon annan, vi behöver det alla, men tror att d e en process i ditt fall precis som mitt.

Hör gärna av dig om du vill :)

Kram å sköt om dig!

Svar: Jag förstår dig och håller med. Helande behövs, bön behövs, och vi behöver också se att ju närmare GUD vi kommer desto mindre rädda blir vi för straff (den eviga slutgiltiga)
Men vi får inte bortse från vad bibeln lär att GUD kan tillåta oss att bli tuktade,
vi kristna har idagsläget tappat bort sann GUDS-fruktan.
Jag menar inte att vi ska gå och vara rädda för Honom så att vi undviker honom.
Men vi ska vara rädda i den bemärkelsen att vi fruktar att göra emot Hans vilja, när vi vet att Han inte vill att vi ska göra och leva på ett sätt och av fruktan och respekt väljer bort den felaktiga livsstilen.
Du har kanske haft en överdriven rädsla för GUD, men se till att inte hamna i det andra diket, där GUD blir en gosig nallebjörn som man kan behandla som en leksak.
<3 JHVH välsigne dig syster! :)
Mirakeltjejen

skriven
2 Pedro Ceballos

Efter att ha läst många av kommentarerna från förra inlägget, jag kunde inte undvika att tänka på att ett tecken på civilisation är att förstå att andra kan tänka annorlunda och inte verbalt attackera dem som helt enkelt uttrycka sina åsikter. Å ena sidan är det bra att avsluta hycklande tystnad medan kritiken är i åtanke. Men uppriktighet är ingen ursäkt för våld. Om vi inte kommer överens, existerade dialog långt innan den kristna eran, i de grekiska Areopagen. Att förlora förmågan att dialogen innebär att gå tillbaka till samma tröskel på barbari. Med uppriktig respekt till er alla. God Jul och Gott Nytt År

skriven
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: