Snart kommer kristna i Sverige att bli mer radikala, vill du bli en utav oss?

Jag var ensam ett tag idag, när jag åkte buss och gick på stan.
Mina tankar var fullt närvarande i allt jag såg omkring mig, men mitt hjärta/ min ande/ mina tankar
växlade mellan att vara hos Gud och i framtiden.
Det var en märklig tillvaro jag befann mig i, och jag kom fram till några saker som är av större betydelse
som jag vill dela med mig utav:

Jag satt och tittade på alla bilar som körde och människor som gick, och förstod att en människas liv är bara en stund.
Hur många människor finns det inte bara just här i min stad som inte förstått att det finns liv efter döden?
Det värdefullaste, det bästa jag kan göra på jorden är att be för folk.

Jesus som är vår största förebild, både grät och bad ..för oss. och det gör Han också just nu.

Tänkte också på att vi krista är ljus för världen, men kom på att egentligen är det inte vi som är ljuset,
vi är ljusbärare.
Ljuset som bor i oss är Jesus och hans ljus i oss blir inte synligt om vi anpassar oss för omständigheten och kniper igen munnen och är som alla andra.

När man vandrar i mörkret så håller man ju ljuset framför sig.
På samma sätt som helige anden pekar på Jesus, så ska vi också göra det.
Vi ska inte skämmas över det, att nämna bibel, bön och Gud inför människor som inte tror
att vara tyst om det är ett tecken på att vi inte håller ljuset framför oss, utan försöker gömma det
och då kommer vi förr eller senare att gå vilse.
Klart dina släktingar och vänner, ingifta och flera andra kommer tycka illa om det
men sannerligen så är inte den största skammen och smärtan att bli hånad, pinad, slagen.
Den största skammen och smärtan är att se en människosjäl gå förlorad.

Jag upplever det i Anden, att snart kommer kristna i Sverige bli mer radikala
Sverige försöker tystna ner kristna och det är en gyllene regel att det som håller på att kvävas
gör mer motstånd för att överleva.
Att kristna blir mer synliga i Sverige kommer också att leda till att människor från andra religioner,
också kommer att vilja synas och också bli mer radikala.
Barn i vår tid blir uppvuxna med drakar, magi och övernaturliga ting..
Det är satans taktik att härda oss till att acceptera ondska,
och han har lyckats i många barns fall, det kommer märkas av ju äldre dom blir
samtidigt när vi blir uppvuxna med att det andliga är naturligt så har det den possitiva verkan att
personer som inte vill bli en del utav mörkret kommer få det lättare att finna Gud!
Gud är en ande och man kommer till Honom i ande och sanning.


----------------------------------------------------------------------

Käre läsare, om du är en utav dom som förstått att det måste finnas något större "där uppe"?
ta emot mina ord:
GUD finns, när vi dör kommer vår själ att komma inför Honom.
Han har gett dig ditt liv som en gåva, allt i livet är en gåva från Honom,
men har du behandlat andra skapelser inklusive dig själv illa kommer GUD inte att vara glad på dig.
Även om han älskar människan så hatar han ondska och allt som har med ondska att göra,
actionfilmer där man dödar, magi och horoskop, porrfilmer porrtidningar, även små lögner, sexuella fantasier om någon som är gift, att ladda ner från nätet utan att betala, att hata någon.. 
Allt sådant har sina rötter i mörka makter som i grund och botten älskar ondska.
De lurar oss människor att tro att saker är goda,
spikmattor, yoga, vita lögner..
Vilket i själva verket leder till att människor i slutändan kommer må fruktansvärt dåligt.

(Vi kristna måste också börja se detta tydligare och sortera bort sådant som inte är från GUD!)

Inför GUD kommer vi att få vår lön eller dom, utifrån vad vi väljer på jorden.
Och eftersom GUD är 100% rättvis så kräver Han också att all ondska ska straffas,
allt ont du gjort kommer få en konsekvens.
Nu kommer vi till det absolut otroligaste och bästa..
Det finns en person som redan tagit vårt straff på sig för våra synder,
och för oss räcker det med att ångra oss och tro på att Jesus dog för oss.

Vill du vara en av dom som blir friköpt och får en förnyad relation med universums skapare?
HAN som älskar dig så mycket att du skulle tro att du skulle explodera om du fick känna av Hans kärlek för dig. :) ungefär som när en förälder kramar en för hårt, för de tycker om en så mycket.
PappaGUD har en plan med ditt liv, upp med hakan och välkommen in i det verkliga livet, dit du är skapad för att vara.. nämligen i kontakt med Han som har all makt.

Rädda mig och min läsare, jag ber dig JHVH, låt oss inte hamna på en väg som leder ifrån dig.
Var oss nådig Herre.


// Johanna Mikkola



1 Emma

jag tycker att inlägget var bra

Svar: Tack käre Emma! :) Kul att du läste! Var välsignad vännen min! :)
Mirakeltjejen

skriven
3 Anette

Jättebra med radikala kristna! <3

Svar: Amen! <3
Mirakeltjejen

skriven
5 marie tebani

Hej!
Tyckte verkligen om ditt inlägg. Det talade till mig. Jag håller med om att kristna behöver vara lite mer radikala. Vi som är kristna ska visa oss riktigt stolta för att vi får känna Jesus och ju fler människor som vi kan beröra och få att komma till tro, desto bättre. :)
Ha en välsignad dag!
Vänligen Marie.

Svar: Ja, samtidigt måste det vara äkta. :)Var välsignad <3
Mirakeltjejen

skriven
7 Titti Zandelin

Hade önskat att möta fler så radikala ungdomar som du :)
Kram sis och Var Välsignad

Svar: Tack så mycket :)<3
Mirakeltjejen

skriven
9 ewamahmood

så underbart med din frimodighet och näd för andra be att jag ska finna tillbaka till den första kärleken till Jesus så Han kan använda mig i ljusets tjänst


Svar: Amen Amen Amen! <3
Om du vill kom in på min nya blogg o kika:
http://wwthelord.blogspot.se/2014/02/en-forbannelse-vilar-over-hela-jorden.html
Mirakeltjejen

skriven
2 aram

Bra skrivet :)

Svar: Tack broder <3, hoppas det går in i hjärtat på folk.Stay blessed
Mirakeltjejen

skriven
4 Mats Kangas

Jag hoppas att jag tar till mig det som jag själv upplevde för 28 år sedan att vi kommer att stå inför Yeshua. Då är det för sent att ändra på livet. Den största lycka miljarder bättre än att vinna på lotto är att föra en människa till Yeshua. Din text lämnar ingen oberörd. Den är livets salt! Det är den Helige Ande som verkar genom dig. Jätte stor kram och TACK!!! Baruch habach Adonai

Svar: Tack för ditt uppmuntrande inlägg! Du är välsignad broder! <3
Mirakeltjejen

skriven
6 Pedro Ceballos

Att vara radikal i vad Gud befaller oss är det enda sättet att tolka Guds Ord på allvar. Vi är kallade att vara salt och ljus och vi måste göra en skillnad!.
Även om det ofta vår svaghet ont, låt oss tacka Gud möjligheten att känna vår svaghet för att inte bli arrogant... Paulus önskade att bli levereras från törntagg i köttet och från dödens kropp, men Guds svar var: ". Min nåd är nog för dig" Så låt oss framåt, att så med tårar, eftersom vi säkert kommer att skörda med jubel. Mvh. Pedro

skriven
8 Patrik

Tack så mycket för ditt fina inlägg .
Mycket bra Hetren kommer rikligen att välsingna din frimodighetens ande och ditt liv du skriver som fisken dom simmar i vattnet din tunga är som en skrivarens penna .
Fortsätt att skriva lyssna inte på andra Mäniskor utan var frimodig i ditt liv en stor krama från mig och pappa Gud .

Svar: Tack Patrik! Jag behöver all uppmuntran jag får, för att orka med! <3
Mirakeltjejen

skriven
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: