Värdet i gemenskap

Ibland leker jag i tankarna hur det vore att leva tillsammans med någon,
man blir väldigt bekväm efter ett tag ensam, skulle jag kunna ligga såhär i sängen och äta soppa, som jag gör nu? Skulle personen klaga på att jag är osocial när jag spelar spel på Facebook och lyssnar på spotify?
Och jag då? Hur skulle jag vara? Jag skulle säkerligen då inte låta någon annan äta soppa i sängen! :D
eller??
Det finns mycket man slipper när man är ensam.
Men det finns mer man går miste om!

Det finns nivåer i livet man aldrig kan nå när man är det.

Jesus sa "-där ni är samlade 2 eller 3 i mitt namn ska jag vara mitt ibland er."
Det är något mäktigt i att vara tillsammans med någon, några.
Jesus kommer och är närvarande fysiskt, det är han inte på samma sätt när man är ensam.

Han använder oss precis som satan använde Judas MUN och pratade genom denne.
Så kan Jesus använda din partners, väns, barns mun, för att förmedla budskap, känslor,
kärlek till dig genom den andre människan.


Vi hade undervisning utav ungdomspastorn i kyrkan idag, det handlade om fasta.
Det viktigaste fastan var inte att vara utan mat och be till Gud (!)
Den viktigaste är vad som Gud säger i Jesaja 58 :

Isa 58:6  Nej, detta är den fasta jag vill ha: Lossa orättfärdiga bojor,
lös okets band, släpp de förtryckta fria, bryt sönder alla ok,
Isa 58:7  ja, dela ditt bröd åt den hungrige skaffa de fattiga och hemlösa en boning,
kläd den nakne var du än ser honom och drag dig inte undan för den som är ditt kött och blod.

Vad händer om vi gör detta?
Isa 58:8  Då skall ditt ljus bryta fram som morgonrodnaden och ditt helande visa sig med hast. Din rättfärdighet skall gå framför dig och HERRENS härlighet följa i dina spår.

Om vi vill ha allt detta och mycket mer (läs gärna hela kapitlet) så måste vi alltså ha med människor att göra.

Lever vi i en andligt-frisk relation med en partner kan vi få MER utav Gud än om vi inte har det, och lönen blir större i himlen! För att för varje ord vi uttalar blir nerskrivet och tänk vad mycket fina ord och gärningar du har möjlighet att göra för din partner.
Det vi gör mot denne, det gör vi ju för Jesus:

Mat 25:35  Ty jag var hungrig och ni gav mig att äta. Jag var törstig och ni gav mig att dricka. Jag var främling och ni tog emot mig.
Mat 25:36  Jag var naken och ni klädde mig. Jag var sjuk och ni besökte mig. Jag var i fängelse och ni kom till mig.
Mat 25:37  Då skall de rättfärdiga svara honom: Herre, när såg vi dig hungrig och gav dig att äta, eller törstig och gav dig att dricka?
Mat 25:38  Och när såg vi dig vara främling och tog emot dig eller naken och klädde dig?
Mat 25:39  Och när såg vi dig sjuk eller i fängelse och kom till dig?
Matt 25:40  Då skall konungen svara dem: Amen säger jag er: Allt vad ni har gjort för en av dessa mina minsta bröder, det har ni gjort mot mig.

Jag tror att man utvecklas mycket mer och snabbare när man lever tillsammans med människor.
Ens tankar blir ifrågasatta, man får mer krav på sig men även mer bekräftelse.
Man kan byta tankar och utveckla ideer snabbare.
Vi utmanar och inspirerar varandra. Vi kan få den andre att verkligen BLOMMA upp som människa.
Är man ensam kan det bli lite "kvavt" i hjärnan ;)
Vi behöver varandra!

Andligheten, det här är för mig iallafall den absolut känsligaste biten i relationer med människor.
Jag skulle avsky ett liv, där jobbet och allt omkring en tar ens tid så att man inte läser bibeln,
lovsjunger och ber. Har en inre fruktan att tiden bara rullar på och att man inte njuter utav Gud.

Jag har haft väldigt starka möten med Gud, när jag varit helt ensam.
Det första jag vill göra dock är att ringa upp vänner och be dom att komma FORT, så dom får ta del utav Guds närvaro i rummet. Alla upplevelser blir större när man upplever det tillsammans,
för då kan den andre bekräfta att det verkligen var så och berätta hur
han/hon upplevde det med andra ord som inte jag tänkt på!

Men det konstiga är att även om vi inte ber eller läser bibeln,
så är vi andliga varelser och Gud är med hela tiden endå.
Det är bara så mycket man missar om man inte gör det.

Vissa är KALLADE till att vara ensamma, bara Gud vet varför Han bestämt det så.
Men majoriteten är kallade till att "uppfylla jorden" och jag tror jag är en utav dom.






Tack Gud för detta inlägg,
ber dig välsigna denna och låta den tala in i människors hjärtan utefter hur
behovet hos personen ser ut. Eller om ett behov bör vakna till liv.
Jesus jag bara tackar dig för att du finns och ger mig din kärlek via andra människor.
Ge mig mer kärlek för människor!
välsigna läsarnar äktenskap, och låt oss som inte har någon, få hitta några som får oss att blomma,
känna oss älskade och lyckliga.

//Johanna M
1 Pedro Ceballos

Det är viktigt att hitta en livspartner som har samma kärlek till Jesus än du. Du måste undvika den ojämna oket. Jag menar inte bara att de två medlemmarna i ett par ska vara troende. Det är också nödvändigt att båda har samma engagemang till Herren Jesus.

Att gifta sig är underbart eftersom du kan öppna ditt hjärta, ditt sinne, din själ att bli ett med ditt livspartner. Du bli medveten att det gifta paret är en generator av kärlek för att välsigna världen!!. Det finns mycket mer att säga och berätta om detta, men det är viktigt att du hålla kontakten med Jesus för Han hjälper dig hitta det speciella pojkvän att Han redan har avsatt för dig. Gud välsigne dig i denna nya våren. Mvh. Pedro

skriven
2 Johanna M

Pedro, vill säga till dig att jag uppskattar alla dina kommentarer! Jag är tacksam att du läser mina inlägg. Du tycks vara andligt frisk och sådana personer som du blir till välsignelse.

Tackar Gud som skapat dig och Hans nåd över dig.

Ber Honom smörja dig så att du blir ännu mer kraftfull i din tjänst du utför för Herren på jorden.

skriven
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: