Sexiga tjejer -hur bör kristna kvinnor klä sig?

Media matar oss med att man ska vara sexig.
Jag skulle säga att sexig är ett stil man har för att locka till sig någon att para sig med.


Är det okej som kristen att vara sexig?

Om man tänker på vad bibeln pratar om att se på människor med begär:

2 Pet 2:14  De har ögon fulla av otukt och kan inte få nog av synd. De lockar till sig obefästa själar och har hjärtan som är övade i att roffa åt sig, dessa förbannelsens barn.

Svenska bibeln 1917 säger det tydligare:
14. Deras ögon äro fulla av otuktigt begär och kunna icke få nog av synd. De locka till sig obefästa själar. De hava hjärtan övade i girighet. Förbannade äro de.


Matt 5:28  Jag säger er: Var och en som med begär ser på en kvinna har redan begått äktenskapsbrott med henne i sitt hjärta.

Heb 12:16  Se till att ingen av er är otuktig eller oandlig som Esau. I utbyte mot ett enda mål mat lämnade han ifrån sig sin förstfödslorätt.

Job gjorde ett förbund med sina ögon, mycket troligt för att hans lust väcktes av att se på (unga) kvinnor:
Job 31:1  Jag slöt ett förbund med mina ögon: att aldrig se på en ung kvinna.

Männen inom Islam tvingar sina kvinnor att gömma sina kroppar,
vad tror ni kan vara ursprunget till det om inte just begär?
Men de har gått till överdrift när kvinnorna går inpaketerade i
soppsäckar.

Kroppen är en gåva från Gud och ska användas på ett hederligt sätt,
den ska inte locka män till synd men att gömma den helt är som att man bara finns till för att tillfredställa mannens behov under nätterna.
Det går att klä sig på ett värdigt sätt utan att vara ett lockbete för tillfällig lust.

Vill du och jag vara orsaken till att någon faller i synd?


Utefter vad Jesus lär så ska vi lida själva hellre än att låta någon annan komma på fall!!




Det finns en annan stor fördel med att inte ha "billig" attityd och klädnad,
risken ökar att seriösa män dras till dig, och inte sådana som är kåta på dig.

Låt mig tillägga ett passande bibelord:
"What easy comes, easy goes"

//Johanna Mikkola

Bild av Sandra Berg  (vill inte sno bild från nätet)
1 Dan Ahlgren

Man har ju sett i kyrkan att kvinnor och unga tjejer klär sig i sexiga kläder-det är rätt så jobbigt att hålla blickarna i styr när en kvinna (oftast yngre) kommer i högklackat svarta nätstrumpor, och dessutom vacker. Om man ska tolka bibeln så blir det svårt. Inga håruppsättningar inga dyrbara kläder,utan den stilla kvinnan som underordnar sig. Det är ganska tufft att va kvinna tycker jag. och sjal på huvudet för änglarnas skull. Det är ju ingen i kyrkan som har det, utom araberna. Men blir det inte lagiskt då om man inte vill det? Det är ju frihet vi är kallade till, va ÄR giltigt idag, i den tid vi lever i, hur skall man tolka bibeln, det får ju inte

bl lagiskt då blir det tungt. Bibeln säger ju ochså att de som lever i utsvävningar har ingen del i Guds rike, som jag har uppfattat det är det att gå på krogen där en kristen inte hör hemma och leva rullan. Som den förlorade sonen han levde ju i utsvävningar. Det är svårt att leva som bibeln lär, jag tror ingen klarar av det, därför säger Johannes 1.kap "Och han var full av nåd och sanning." Förlåtelsen är nog enda vägen mellan Gud och människor, och människor emellan, för även jag som kristen gör så mycket som bibeln kallar synd, och jag felar ofta, så det är ju tur att förlåtelsen finns-skriv gärna om synd mot den helige Ande vad det innbär, men bara om du har kunskap om det, det är en dunkel fråga som många kristna lider av-som tror de begått det-som jag tror att jag har gjort. Vänliga hälsningar/Harry

skriven
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: