Själen är viktigare än kroppen

Renhet, det är vad mitt hjärta längtar efter.
Klarhet, så man kan urskilja saker.

Jag har en tendens att på Youtube hamna i väldigt konstiga filmer,
ju mer motbjudande och konstigt något verkar desto mer dras jag åt att titta på det.
Igår hamnade jag på klipp med människor som satt fast i varandra.

Gud, varför har du skapat människor såhär så dom SITTER FAST i varandra??

Varför födds vissa med både tjej och killkön?

Varför är vissa killar så feminina så dom önskar dom vore tjejer och tvärtom?

vilka fysiska fel finns det på mig?

Om det är så att det finns saker som är såhär tvistade,
vad säger att inte allt är det, mer eller mindre?

Då kan inget vara helt rent eller perfekt.

Jag vågar säga att jag känner Jesus tillräckligt för att veta att hans pappa,
Vår skapare och GUD, är en kärleksfull och god varelse som vill att vi ska vara och tänka
possitivt.

Jag känner ju medlidande för sådanahär skapelse-missbildningar.
Jag lever mig in i dom så att jag blir ledsen och förtvivlad.

Det fysiska har också många behov och lustar som sällan blir tillfredsställda.

Men jag kan tänka possitivt,
GUD prioriterar inte det fysiska, vi är andliga varelser innerst inne.
Min KROPP får se ut hur den vill
det kan växa ut fingrar ur mina ögon, jag kan ha 3 huvuden,
jag kan ha sjukdomar och vad som helst.. men det är inte JAG.
JAG är den jag är innerst inne, min själ.

Min själ är som den värdefullaste delen utav mig själv,
den är den som är precis som Gud vill att den ska vara..
Förstås kan jag få sår i själen, och släppa in onda andar i mig i själen/hjärtat.
(Eller jag är förresten inte säker på om dom är i kroppen eller i själen,
men någon koppling med själen måste dom ha eftersom satan kan
lägga sina tankar i oss.)

Jesus största anledning till att han dog på korset var inte att sjukdomar och missbildningar
skulle förintas.
Utan för att våra själar ska bli räddade.

Jesus gick runt och "lagade" människor som hade fysiska problem
han visade att sådant tillhör inte Hans rike.
Inte fysisk åldrande heller.
Där är allt som det ska vara, alla har sin plats sin uppgift,
alla är unika och perfekta på sitt sätt.

Men vi får inte misströsta i våra fysiska svagheter och krämpor,
själen är viktigare.




Lev (3 Mos) 17:11  Ty kroppens liv är i blodet, och jag har givit er det till altaret, till att bringa försoning för era själar. Det är blodet som bringar försoning genom själen som är i det.

Psa 19:7  HERRENS undervisning är fullkomlig, den ger själen nytt liv. HERRENS vittnesbörd är sant, det gör enkla människor visa.

Mat 10:28  Var inte rädda för dem som dödar kroppen men inte kan döda själen. Frukta i stället honom som kan fördärva både själ och kropp i Gehenna.

1Pe 2:11  Mina älskade, jag uppmanar er som främlingar och gäster att hålla er borta från de köttsliga begären som för krig mot själen.


// J.M
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: