Min passion -väcka kristna!

Det sägs att när man är förälskad i någon,
då skulle man kunna gå flera mil för att få träffa den personen.
Man är villig att offra sig själv för den andres skull..
Jag menar inte på alltare, utan man ger utav sin tid och energi,
sina pengar, sin kärlek..
Det går inte lång tid utan att man tänker på den personen
oavsett man är i skolan eller på jobbet eller upptagen med annat
så går tankarna ändå till den personen.

Jag tror Gud vill lära för oss genom detta vad passion är för något.
Vad det är att vara BRINNANDE.

Vi kan be till Gud, göra saker för Honom, läsa bibeln, evangelisera..
allt utan att vara brinnande.

Att vara brinnande är att ta det man gör på största möjliga allvar, och som om det vore det sista man gjorde
innan man dog! Att vara brinnande är att ha en kärlek och en nöd som är utöver det vanliga.

JAG ber i Jesu-namn en sådan eld över var och en utav oss, och andra kristna omkring oss!
En sådan passion för Gud så att bara man går förbi oss, så känner man hur vi utstrålar
liv och energi! Passion och sanning!
Jag får nu en nöd i mig, jag ser så mycket likgiltighet.. så mycket ljummenhet i oss kristna idag
jag blir arg! Det är en Helig vrede! Det får inte vara såhär!
Vi måste vara ANNORLUNDA! Vi ska inte vara som dom som inte har en gud!

Låt mig ta ett exempel..
Jag är nästan 80% säker på att det finns en tomte-prydnadssak i våra hem idag.
Vad gör det??
-För oss gör det ingenting! .. och jag menar det, det gör faktiskt ingenting för oss att det finns tomtar hemma hos oss kristna idag.
Men det är inte VI som ska vara i centrum. Det är ju GUD.
Den där lilla röda tjocka tomten gjort av porslin eller vad det kan vara,
gör reklam för den riktiga tomten.
Den riktiga tomten är en avgud, för den tar Guds plats. Den kräver uppmärksamhet och tillbedjan.

Jag hörde en mamma säga till sin dotter i stan
"Tomten kan se och höra allt"
man kan höra saker som:
"Alla presenter är från Jultomten!"
"Jultomten finns på riktigt... Jultomten.. Jultomten!"

Jultomten är mammons gud!
Hur många människor mår inte dåligt efter jul, då så mycket pengar gått åt..
helt i onödan?

Att du har en tomte hemma hos dig, gör dig inget. Men den visar alla som kommer och besöker dig
att du har inget emot tomten... att du tycket han gärna får vara en del utav julen!
Han kanske t.o.m är pappa till Jesus??

Förlåt mig mina kära, jag vill verkligen att vi börjar tänka till vad vi håller på med.
Likgiltighet är att sova andligt.
Att sluta bry sig om detaljer är att börja svalna.

Det var nyår inatt.. Jag frågade en utav mina kristna vänner
"Vad ska du göra inatt då?"

Fick som svar:
    • -Super skallen i bitar

    Jag svarade tillbaka:

    • -Hur ärar du Gud med att göra det?
      Ditt liv är Hans och inte ditt...



Man blir som man umgås, så jag hoppas att jag kan smitta av mig
utav min passion till er när ni "umgås" med mig, genom att läsa mina inlägg.

DU som läser detta inlägg!
DU går omkring med ett andligt svärd!
Du har möjlighet att slå ner alla djävulens försök till att göra Gud mindre i ditt liv
genom att använda svärdet du har.

Jag ber dig.. SNÄLLA! börja använd den! Du kommer att se resultat!



2Co 4:8  Vi är på allt sätt trängda men inte utan utväg, rådvilla men inte rådlösa,
2Co 4:9  förföljda men inte övergivna, nerslagna men inte utslagna.
2Co 4:10  Alltid bär vi Jesu död i vår kropp, för att också Jesu liv skall bli synligt i vår kropp.
2Co 4:11  Ty vi som lever utlämnas ständigt åt döden för Jesu skull, för att också Jesu liv skall uppenbaras i vår dödliga kropp.

Rev 2:4  Men det har jag emot dig, att du har övergett din första kärlek.

Eph 6:11  Tag på er hela Guds vapenrustning, så att ni kan stå emot djävulens listiga angrepp.

1Jn 3:8  Den som gör synd är av djävulen, ty djävulen har syndat ända från begynnelsen. Och Guds Son uppenbarades för att han skulle göra slut på djävulens gärningar.

Djävulens gärning är först att människan inte vill tro och följa Jesus,
men även att missleda troende.

Act 13:10  och sade: "Du djävulens son, full av allt slags svek och bedrägeri, du fiende till allt som är rätt, skall du aldrig upphöra att förvränga Herrens raka vägar?

Jesus kommer snart!

//Johanna Mikkola










1 Josephine & Jessica

Hej! :) Detta var jätte bra skrivet. Det är underbart att se att det finns någon som känner som vi. Tack Jesus för dig och din blogg! Det behövs, människor behöver få veta. Jag ska fortsätta läsa din blogg! Gud välsigne dig :)

skriven
3 Pedro

Hej Johanna, Grattis till din vackra blogg!.

Det är underbart att hitta människor i nätet som älskar Jesus så mycket.

Jag är glad över att vara en Pingst kristen sedan 2007 och har känt Jesus som en levande person som förändrat mitt liv. Jag lär mig svenska och ber för Sverige sedan 2009, då jag fick ansvar för att be för det land som jag känner också som min.

Hälsningar från Argenina.

Pedro

skriven
2 Johanna M

Oh, vad otroligt glad jag blev över din kommentar!

Tusen tack.

Jag vet att jag inte skulle behöva vara såhär "vass" om jag kunde slappna av och veta att Jesus prioriteras högst.

Men tyvärr är det inte så.

Massor av kärlek, frid och nåd! <3

skriven
4 Pedro

Hej Johanna, Grattis till din vackra blogg!.

Det är underbart att hitta folk i nätet som älskar Jesus så mycket.

Jag är glad över att vara en Pingst kristen sedan 2007 och har känt Jesus som en levande person som förändrat mitt liv. Jag lär mig svenska och ber för Sverige sedan 2009, då jag fick ansvar för att be för det land som jag känner också som mina egna.

Hälsningar från Argenina.

Pedro

skriven
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: