Guds väg in i en kyrka

Jag vill inleda med ett otroligt bibelord om ett tempel som ska byggas i Israel
där Gud ska bo förevigt.

Hes 43:1  Han förde mig till porten, den port som vette åt öster.
43:2  Och se, härligheten från Israels Gud kom från öster, och hans röst var som dånet av stora vatten, och jorden lystes upp av hans härlighet.
43:3  Den syn jag då såg var lik den jag såg när jag kom för att fördärva staden. Det var en syn lik den jag såg vid floden Kebar. Och jag föll ner på mitt ansikte.
43:4  HERRENS härlighet kom in i templet genom den port som låg mot öster.
43:5  Och Anden lyfte mig upp och förde mig in på den inre förgården, och se, HERRENS härlighet uppfyllde templet.

Hes 44:2  HERREN sade till mig: "Denna port skall förbli stängd och inte mer öppnas, och ingen skall gå in genom den, ty HERREN, Israels Gud, har gått in genom den. Därför skall den vara stängd.

Det kommer att finnas minst 4 ingångar in i templet, men människor får inte gå in samma väg som Gud.

-------------------------------------------

Gud kommer heller inte in i våra kyrkor genom ingången till kyrkan.
Gud kommer in i våra kyrkor genom den heligaste vägen.. genom renade hjärtan.

Alla människor som står på "scenen"
är för "publiken" representater för Gud eller förebilder för hur man ska komma/vara inför Den Högste.
Dom är också representanter för vår församling inför Gud.
Som Moses ungefär.

Tar vi upp personer på scenen som inte har sitt fokus på Gud,
så stängs dörren mellan församlingen och Gud.

Medan en person/personer som har sitt fokus på Gud blir en medlare mellan Gud och församlingen,
och Gud kan fritt verka med sin Ande där.

Skulle Gud komma med sin ande över människorna när personen som står framme på scenen
proklamerar osanning på något sätt, så skulle alla få fel bild utav Gud.
Därför är det viktigt vilka som släpps fram!

Är det en person som älskar JHWH och vill tjäna Honom, eller är det en som vill att människorna
ska må gott i kyrkan?

Många av de musikgrupper som släpps på scenen idagsläget,
står inte där för att sjunga och mussisera FÖR GUD (INFÖR PUBLIK.)
Dom sjunger till publiken med Gud som åskådare.

Samma är det med dansare och andra som släpps upp för att "de är så duktiga på de dom gör!"

Jag hörde en grupp med tjejer sjöng till mig engång,
ingen utav dom hade bra röst men de sjöng från djupet av sina hjärtan,
med äkthet och rätt fokus. Det var otroligt vackert.


Det som spelar roll, är hjärtats fokus,
det kan vara väldigt svårt att veta skillnad mellan en lovsång till människor,
eller om den är till den Högste.
när det ändå är kristna som sjunger och det är en låt-text med "vettigt innehåll"

Oftast märks det inte förrens när dom börjat sjunga,
predika, spela sitt instrument, dansa sin dans m.m....

För det går sällan att undå att märka när GUD kliver in i kyrkan.
<3



//J.M









1 Josephine

Hej Johanna! Jag älskar din blogg och tackar Gud för dig. Fortsätt syster! Jag skulle bara vilja tipsa om en jätte bra predikan som min syster hittade på youtube: http://youtu.be/n_QBCQM8qEI. Jag hoppas den hjälper och berör :)



Massa kramar och kärlek!

skriven
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: