GUDs Ande över olika områden.

Guds närvaro är en intressant sak att studera, fördjupa sig på.
Vi vet att Hans Ande kan komma starkt över en specifik plats där Han tillbeds.
(Låt oss fylla vårt hem med lovsång och bön, så att Hans Ande fyller våra hem!)
Det finns även ställen där det är avsaknad utav Guds närvaro.
Jag menar inte att Han skulle vara begränsad och inte kunna se överallt.
Men det är massor med anliga saker ivägen för att vi ska kunna
riktigt uppleva Hans närvaro.
Jag fick en speciell uppenbarelse/andlig klarhet över detta när jag var ute och en dag och känner mig redo att berätta min upplevelse:
Jag fick som "se" att GUD sitter uppe på sin tron,
tar emot våra böner.
Utefter hur mycket som bads för en stad så blev Hans nåd större över den staden
och Han sa också exakt HUR mycket större.
Alltså hur många själar fler skulle få blir frälst i den staden.
Herren kunde också minska sin nåd i städer där man sökte Honom mindre.
Hur kan man märka att GUD är nära?
Gud har flera sätt att manifestrera sig närhet på.
Jag tror att kärlek och frid är det vanligaste Han lägger över oss när vi möter Honom i Andevärlden.
Men det kan också vara Helige Andens-eld och liv.
Det kan vara fysiska och ekonomiska välsignelser.
Det kan vara Gudsfruktan och renande eld!
(det sistnämnda älskar jag mest för för mig är det det mest intima)
Allt detta tillhör oss och kommer till de som söker Honom.
I en stad med avsaknad utav Honom
så kan man känna det på olika sätt,
det blir brist på liv och glädje .. man tappar lättare livslusten.
Man "känner/ser" inte Han finns,
iställetför att se allt som bekräftar runtomkring oss att Gud finns.
Så är det som ett mörkt sjal ligger över folket där
så att dom inte förstår och kan se sanningen.
Varje stad har olika andliga status.
Vi troende måste aktivt arbeta emot dessa andliga krafter som finns,
och över Sverige tror jag att det ligger en
sexuell oren ande.
Som vi kristna speciellt måste tänka på att kämpa emot
den attakerar oss också.
Vi vill hellre tänka på njutning än Gud,
vi börjar utveckla onaturliga sexuella dragningar m.m
Mät den andliga hälsan i ditt hem, i din församling, i din stad..
så du vet vad som specifikt behövs arbetas emot... och för.
Kämpa även för att hålla det rent hemma hos dig,
genom lovsång och bön.
Ps 89:
8 Gud, när du drog ut i spetsen för ditt folk,
när du gick fram i ödemarken, sela,
9 då bävade jorden, då strömmade regn ner från himlen inför Gud,
själva Sinai bävade inför Gud, Israels Gud.
10 Ett nåderikt regn lät du falla, Gud,
när din egendom var uttorkad, gav du den nytt liv.
11 Din skara fick bo där. I din godhet, Gud,
sörjde du för de betryckta.

2 Krön 6:41 Och nu:
Stå upp, HERRE, Gud, och kom till din vilostad,
du och din makts ark. Må dina präster, HERRE, Gud, vara klädda i frälsning,
och må dina fromma glädja sig över ditt goda.

// Johanna M
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: