Ta emot en välsignelse från mig:

Vi välsignar varandra när vi säger fina saker till varandra.
På samma sätt förbannar vi varandra när vi är elaka mot varandra,
jag tänkte fylla detta inlägg med välsignelser till dig
för jag vill dela med mig utav den kärlek som Gud lagt i mig.

Om någon tänker att det är bara Gud som kan välsigna,
så är det inte helt rätt.
Vi ska välsigna varandra här kan vi ta ett exempel när kung Salomo välsignar folket:
(passa på o ta åt dig av hans välsignelse!) :)

1Ki 8:54-61 
När Salomo hade slutat att med dessa ord be och åkalla HERREN, steg han upp från HERRENS altare, där han hade legat på knä med händerna lyfta mot himlen.
Han steg fram och välsignade Israels hela församling med hög röst. Han sade:
"Välsignad vare HERREN, som har givit sitt folk Israel ro, alldeles som han har sagt! Ingenting har uteblivit av allt det goda som han lovade genom sin tjänare Mose.
Må då HERREN, vår Gud, vara med oss, så som han har varit med våra fäder. Må han inte överge oss eller lämna oss,
utan vända våra hjärtan till sig, så att vi alltid går på hans vägar och håller fast vid de bud och stadgar och föreskrifter som han har givit våra fäder.
Må dessa mina ord med vilka jag bönfallit inför HERREN, vara nära HERREN, vår Gud, dag och natt, så att han skaffar rätt åt sin tjänare och rätt åt sitt folk Israel dag efter dag,
för att alla folk på jorden skall veta att HERREN är Gud och ingen annan.
Låt era hjärtan vara hängivna HERREN, vår Gud, så att ni alltid lever efter hans stadgar och håller hans bud, så som ni nu gör."



Gud vill att vi välsignar honom också..
expl.
Psa 66:20  Välsignad vare Gud, som inte har förkastat min bön eller tagit sin nåd ifrån mig!

Jag tackar GUD för att ha skapat dig!

Jag välsignar nu dig min käre läsare,
välsignar din relation med Gud att du ska leva i Gudsfruktan.
Att dina livsdagar ska vara fyllda med glädje över att vara frälst.
Jag tackar Gud för att du ska känna dig älskad,
värdefull och viktig under alla dina livsdagar
men ändå inte så att du blir högmodig,
utan att du ändå har ett ödmjukt tacksamt hjärta.

Jag välsignar alla dina relationer med medmänniskor,
så att dom förstår dig, och att du förstår dom.
Att du ska ha en bra grundinställning för alla människor,
hjälpsam, kärleksfull och nådig mot alla.


Jag välsignar alla gärningar du tar på dig,
studerande, arbeten och annat
att du ska med ett rent hjärta göra allt som för Gud.

Jag välsignar ditt inre, att dina sår och skador från det förflutna ska bli
läkta, att dåliga minnen och mardrömmar ska hålla sig borta ifrån dig.

Må Gud välsigna dig!

Du ska kunna se tillbaka på livet fullt belåten och nöjd,
och känna att du gjort ditt bästa i att livet med att leva för Gud
och uppfylla Hans syfte med ditt liv.


<3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 :)

I judiska familjer välsignar mannen sin fru och barnen,
och mannen får också en välsignelse.
En gång i veckan.
Det är en otroligt vacker vana som vi Svenskar
bör ta åt oss tycker jag! :)

Amen Halleluja!

GLÖM INTE att välsigna ISRAEL!
För det står skrivet till Israel:
1 Mos 12:3  Jag skall välsigna dem som välsignar dig och förbanna den som förbannar dig.
I dig skall alla släkter på jorden bli välsignade."


// Johanna M
1 Pedro Ceballos

Du är en person som välsignat av Gud i allt du gör. Du är en del av det nya Israel, som har omskärelsen i hjärtat, eftersom du tillbe Gud i ande och sanning. Gud kommer att välsigna dig mer, och i samma sätt när Han välsignade Salomo med allt som han inte hade frågat, därför att han satte Gud först, idag jag kan försäkra dig om att Gud kommer att ge dig alla de välsignelser som Han har förberett för dig eftersom du alltid sätta sitt Namn först , på bekostnad av något annat. Välsignad är du i HERRENS Namn!. Må Jehova välsignar ditt arbete och din vila, din kommer och du går, och alltid ha dig säker dold i handflatan av Hans händer!. Mvh . Pedro

skriven
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: