Om HÅRDA bibelord och Sex-fantasier

Om man går efter att när kroppen är svag, så är anden starkare
så är jag väldigt stark nu, och då kanske det kommer något vettigt ut ur mig
i min blogg nu trots att jag inte vet exakt vad jag kommer att berätta..

På sistonde har jag lärt mig några saker jag vill dela med mig av.

Det finns väldigt vassa, obehagliga bibelord.
Det är sådana som man helst unviker att läsa för det gör ont att höra
och man kan dra sig undan i värsta fall..
Helst vill vi fokusera på Guds kärlek och nådfulla sida, inte den rättfärdiga "hårda" sidan.

Men det otroliga är att, det är precis efter sådana HÅRDA bibelord
som Guds kärlek och nåd kommer starkast över oss.
Först kommer ordet och pekar på en smutsfläck inom oss,
om vi då bestämmer oss för att låta ordet skölja över
med Jesu-blods kraft då kommer blir Guds nåd och kärlek som mest synlig.

Om vi pratar om Guds nåd och kärlek så att vi inte anstränger oss för att låta oss
bli helgade så är det bara ord!
Det blir en helt annan lära, som inte leder oss till Gud.

Joh 9:31 Vi vet att Gud inte lyssnar till syndare, men om någon är gudfruktig och gör hans vilja, då lyssnar han till honom.

Jes 59:2 Nej, det är era missgärningar som skiljer er och er Gud från varandra, era synder döljer hans ansikte för er, så att han inte hör er.

Ju mer helgade vi blir, (rena från fläckar)
desto mer kan Gud använda oss!
så vissa kan ha lite av Gud, medan andra har mer utav Honom.

Genom Jesus är vi syndfria, vi som lyder Gud.
Men vi måste under hela livet arbeta med fläckar som världen vill smutsa ner oss med.
Mindre saker..
som jag fått lära mig för någon dag sedan bara,
utav Gud att det är fel att fantisera sex med en person man inte är gift med.
Och det bekreftar ju Jesus också när han säger
"att se på någon med begär är att begå äktenskaps-brott" (Matt 5:28)
I fantasi-världen så kan vi "se" på någon och i hjärtat begå brott!



Tänk! Ännu ett steg närmare Herren!
HALLELUUJAAAAAA!! :D
JIIPPIEEEEEEEE!!

<3 <3 <3

// Johanna M

Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: