HELIGT ansvar.

En gång för ca 4 år sedan skulle en grupp människor ha dygnet runt bön.
Men de arrangerade det så att alla skrev upp sig på en varsin tid,
och man kunde stanna hemma och be under den tiden man skrivit in sig på.

Jag var en utav dom som tog på sig böne-ansvaret en viss tid.

Jag var hemma i mina egna sysselsättningar och hade glömt bort tiden,
men i andevärlden kände jag hur ansvaret kom på mig.
Det var en otäck känsla, som gjorde att jag förstod att det här med böne-ansvar
inte var något att leka med.
Gud förväntade sig att jag skulle sköta min uppgift  och mångas liv kunde stå på spel
om jag hade struntat i det.

Känslan var otäck för den var så kraftfull och mäktig,
den liksom öppnade himlen ovanför mig och jag kunde höra de föregående bönerna
i min ande.

Samma typ utav känsla har jag haft när jag velat starta egna bibelgrupper hemma.

Hur barnsligt enkelt jag försöker ha det,
så känner jag i min ande att det är en mycket allvarlig uppgift jag tar på mig.
Det handlar om människors själar.

Jag har fått makten att antigen leda dom Jesu-spår mot Gud,
eller så kan jag leda dom mot Helvetet.

Jag är en simpel person, men med en bibel i handen
är vem som helst utav oss
en person med Heligt uppdrag.

Guds ande väcker mig på natten innan jag ska ha en samling,
det är ofta så.
För att det krävs bön

Bön för att personerna ska vara mottagliga, och behålla det dom får..
Bön för att jag inte ska säga saker som kan leda personernas tankar åt fel håll.
Bön över att det ska bli välsignat och Guds närvaron ska vara i med oss.

Jag har svårt att säga exakt vad man ska be för, men det dyrbaraste är
personernas själar som kommer att vara med.

---------------------------

Jag försökte fly ansvaret att vara en ledare.
Försökte övertyga mig själv om att "bibeln" är läraren, "absolut inte jag"
Men Gud ser att det jag ger mig in på är Heligt
och Han låter mig känna HELIG fruktan.

------------------------

Hesekiel är en utav mina favoritböcker i bibeln, jag blev otroligt fashinerad över hur stort
ansvar Hesekiel fick på sig!
Han fick ansvaret att varna syndaren, och om han inte skulle varna syndare så skulle
han själv få stå tillsvars för deras själar!!!!
Hesekiel fick också bära folkets synder på sig själv!

Tänk lilla lilla människa, vad är vi till något sådant stort?

Jag vill att du ska veta
ALLA människor är skapade för något stort.




Hes 18:4  Se, varje levande själ tillhör mig, fadern såväl som sonen. De är mina. Den som syndar skall dö.


Ordsp 16:4  HERREN har gjort var sak för sitt särskilda syfte, även den ogudaktige för olyckans dag.

Ordsp 16:5  HERREN avskyr de högmodiga, de blir förvisso inte ostraffade.
Ordsp 16:6  Genom nåd och sanning sonas skuld, genom HERRENS fruktan undflyr man det onda.
Ordsp 16:7  Om någons vägar behagar HERREN, gör han även hans fiender till vänner.

Rom 11:36  Av honom, genom honom och till honom är allting. Honom tillhör äran i evigheter, amen.


// Johanna Mikkola
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: