FRIMODGHET i JESU-NAMN!

Hjärtligt välkommen in på min blogg!

I detta inlägg, ber jag min Herre och Skapare lägga en massa frimodighet i läsarna.
Vi behöver människor som säger ut sanningen, hur obehagligt och hur ont det än gör.
Inte ett ord kommer ut i onödan, inte i skriftlig eller muntlig eller någon form överhuvudtaget
ALLT du gör är så otroligt värdefullt. Jag vet att människor hamnar här i min blogg, bara för att den finns.
Bara för att jag skriver här. Därför passar jag på att skriva om stora ting! Verkliga saker! varningar! Uppmuntran!
Ändå med ödmjukhet inför JAHVE, för det står skrivet i den Heliga skriften:

"Men jag säger er att för varje onyttigt ord som människor talar, skall de stå till svars på domens dag."
och
" Efter dina ord skall du frias, och efter dina ord skall du fällas."

Jesus säger att vi kan se när Hans återkomst är nära på tidens tecken.

Än är det några saker kvar..              eller?
Håller vi koll på tidens tecken?
Jag har drömt om Hans återkomst, jag har gått på jorden och sett att nu är allt kaos,
jag har känt det i hela kroppen att det bara är några timmar eller dagar kvar tills det är "GAME OVER."

Vad kommer dom flesta att göra i de lägen då vi vet att han kommer så snart?
Jag kommer iaf försöka rädda alla som går förbi mig!
"Jesus är här snart! Omvänd er och ta emot syndernas förlåtelse!"

..Många kommer ångra att de inte började tidigare med att varna människor om vart syndens väg leder och berätta att det finns en kärleksfull Gud som har förlåtelse, genom tron på Jesus (Yeshua).

Så, mina kära medmänniskor.
Det är dags nu!

Luk 14:23  Då sade herren till sin tjänare: Gå ut på vägar och stigar och uppmana enträget människor att komma in, så att mitt hus blir fullt.

Bli vassare! Bli rakare! Ärligare! Öppnare!
Det kan rädda liv!

DU bär ett ljus i dig, dölj inte det!
Visa det till alla runtomkring dig, var stolt över det ljuset!
Jesus säger  "-Den som skäms för mig och mina ord i detta trolösa och syndiga släkte, för honom skall också Människosonen skämmas, när han kommer i sin Faders härlighet med de heliga änglarna."


Jesus :
- Så skall det vara vid tids- ålderns slut. Änglarna skall gå ut och skilja de onda från de rättfärdiga
och kasta dem i den brinnande ugnen. Där skall man gråta och skära tänder.
Har ni förstått allt detta?


// J.M