Verkligheten, just denna sekund.

Jag tittar ut genom fönstret, persiennerna är nere men dom är vända så att jag ser ut ändå.
Det är molnigt, en fågel sjunger och ger en känsla av att sommaren är påväg.
Men det är fortfarande kallt ute, igår snöade det.
Genom molntäcket kämpar solstrålarna för att nå ut och skina på all växtlighet.
Vinden blåser stillsamt och får de lövfria grenarna i träden att gunga,
ibland blåser det till starkare och även de största grenarna gungar.
Bäcken med sitt vatten låter högre än den annars gör under året, det är sådan
tryck nu när isen smälter.

Det här är en stund utav min verklighet. Just nu.
Jag sitter på soffan med benen uppe på divandelen, laptopen värmer mina lår och
det kittlas lite i min hals. har börjat bli lite sjuk.
Idag har jag inte en sysslolös tråkig dag som jag ibland har, utan ikväll ska jag på en
träff där vi ska prata om en kommande Kenya-resa i sommar.

Verkligheten för någon i där borta kan vara sådan, att deras vardag, deras verklighet innebär
att sitta på marken med handen utstäckt för att få en liten slant för mat.
Hon dricker vatten ur pölar och har inte tvättat sig på snart en vecka.
Hon har slutat gråta, hon orkar inte gråta mer.
Ingen hör och ingen bryr sig ändå.
Gud finns, men hon har ändå fått vänta på Hans hjälp i flera månader, kanske år.

En tredje verklighet just nu.
Är en man som precis några sekunder sedan dog, och vars själ står inför en stor mäktig ljus varelse
som uttalar ord mot själen.
Antigen ord utav hopp och liv, eller ord om en evig dom.
Det sker just denna sekund, då du läser detta inlägg.
Nu förs själen vidare och får antigen plågas i all evighet, eller får en
frid tillsammans med Jesus i all evighet.

Jag kan i mitt liv för tillfället ha det otroligt vackert omkring mig,
ha det jag behöver och vara mätt och belåten.
Men ändå må fruktansvärt dåligt.

Tjejen på gatan, kanske inte har någonting.
Men hon kan ha en total frid och glädje inom sig.
Hon vet att för de som väntar på Gud är slutet alltid lyckligt.

Gud har gjort det enkelt för oss.
Det finns bara en enda viktig sak, och det är Jesus.
För att han har betalat våra synder, så att vi är fria när vi följer Honom.

Allt kommer aldrig att vara perfekt så länge vi är på jorden.
Men har vi Jesus, kan vi vara lyckliga och må bra ändå.
Med att HA Jesus, menar jag inte att man bara tror på Honom.
Det gör satan själv också, men han BÄVAR.
Det jag menar är att leva för Jesus.
Prioritera honom i ALLT.
Musik, filmer, umgängeskrets, allt allt allt.
Och lyda Honom.

Någon annan väg till lycka och frid finns inte.
Det andra är bara tillfälliga känslor.



// Johanna M
1 Francisco

Amen Johanna!

Du är en välsignad ung flicka, som tack och lov sprider livets ord och dina kristna reflekteringar

Alltså därför att du har en brinnadnde hjärta i Jesus, och prioriterar att följa efter honom.



/Gud välsigne dig!

skriven
2 Pedro Ceballos

Vi lever mycket speciella dagar, när vår trofasthet är testad i Ande och Sanning. Det är inte en tid av blott yttre utseenden. Gud kallar oss till en hjärtats omvändelse. Detta bör också leda oss att ta utmaningen som en kyrka av det 21-talet: En kyrka där den Helige Ande blir den ledande närvaro igen, som det var under det första århundradet av kristendomen. En kyrka där den verkliga kärleken gör människor vill lära känna Gud när de ser genom oss frukterna av förnyad livet, nyskapas och transformeras av Jesu Kristi Evangelium.

skriven
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: