Synden hindrar Gud från att komma oss nära

Jag är i en ny typ utav syndanöd just nu, Gud har inte satt den nöden i mig utan jag själv
har framkallat den genom att se hur syndig jag är i bibelns belysning!
Känner mig ovärdig att bli älsklad utav någon överhuvudtaget,
jag kan inte säga att jag är stolt över mig själv och älskar ens mig själv.
Jag mår dåligt över att vara i min kropp just nu, den är så ond och den VILL synda.

Jag hatar att vara i mig själv nu, och att vara den jag är.

Jag kan inte säga att jag precis begått någon i våra ögon "stor synd"
men jag har studerat mig själv och samlat på mig flera erfarenheter som jag vantrivs
med hos mig själv. Så nu får det räcka!

Det otroliga med detta är att det enda som hindrar oss från att komma närmare Gud
är synden!

Jak 4:8 Närma er Gud, så skall han närma sig er. Gör era händer rena, ni syndare, och rena era hjärtan, ni tvehågsna.

När jag bekänner min synd och gör bättring, då närmar jag mig Gud och HAN NÄRMAR SIG MIG!

Det finns inget av större värde här på jorden än att leva nära Gud.

Det äckliga med synd är att man ibland inte känner att man har syndat,
men Guds Ord överbevisar det och jag måste då be Gud om förlåtelse och omvända mig
trots att det inte kändes fel alls.

Jag har en bekännelse för mina bloggläsare just nu också.
Som ni kan upptäcka brukar jag lägga ut bilder till mina inlägg,
dom bilderna har jag hittat på internet och laddat ner!
Jag vet inte riktigt hur man ska se på den saken,
vart går gränserna?
Finns det någon som är kunnig i detta som kan berätta för mig?

För så länge jag inte vet hur det ligger till är det bäst att jag inte lägger ut bilder mer.


Rom 14:23  Men den som äter och samtidigt hyser betänkligheter är dömd, eftersom det inte sker av tro. Ty allt som inte sker av tro är synd.

Detta är jobbigt.
Men jag måste gå igenom detta för att må bättre.

Detta är en viktig del utav Helande-processen.
Men endå vet jag att detta är totalt omöjligt och hopplöst för mig att bli helt ren,
felfri. Det betyder ändå inte att vi inte ska göra det vi kan.

Jesus du är mitt endå hopp.


Kärleksfulla hälsningar // Johanna Mikkola
1 Pedro Ceballos

Johanna, om du har några problem med dina bilder, vänligen skicka mig ett e-postadress så skickar jag till dig bilder för din blogg, tagen på min egen!. Bilderna är mina.

[email protected]

skriven
3 Fredrik Andersson

Om man läser bibeln med ögonen riktade på sig själv så då kommer man må dåligt,

t.ex: OH! vilken DÅLIG kristen jag är!



Jag är så kärlekslös och jag älskar inte min nästa som jag borde och jag gör si och jag gör så.



Tex, Matt 5:48

Var alltså fullkomliga såsom er Fader i himlen är fullkomlig.



Det kan ju inte någon människa ens komma i närheten av.



men om man läser bibeln med ögonen riktade på Jesus och att allt det goda och fullkomliga handlar om Honom, så ser man allt vad Herren vill ge oss i gåva. Då får vi Hans kraft att vara kärleksfulla och bli fullkomliga genom honom. Det är inget vi klarar på egen hand.



Rom 6:14

Synden skall inte vara herre över er, ty ni står inte under lagen utan under nåden.



Gal 5:13

Ni är kallade till frihet, bröder. Använd bara inte friheten så att den onda naturen får något tillfälle, utan tjäna varandra i kärlek.



1 Kor 10:12

Därför skall den som menar sig stå, se till att han inte faller



Vi får vända oss till Jesus i bön och be om kraft att stå emot synden och få kraft att stå.

Och om vi faller så får vi be om förlåtelse och att han reser oss igen.



Jesu Frid / Fredrik



skriven
5 Johanna M

Pedro, tack för dina kommentarer!

Jag har skickat ett mejl till dig nu :)

skriven
7 Johanna M

Josefine! :) Tack för din kommentar! :)



Om du vill (och alla andra som vill)

får gärna skicka bilder till mig som jag får använda i min blogg skicka gärna till min hotmail adress:



[email protected]

skriven
2 Pedro Ceballos

Johanna, att fortsätta med det jag vill dela idag på bloggen, frågan om att känna anklagade och ovärdigt är en fråga som kan användas av djävulen. Lyckligtvis Gud Fader ser på oss genom Jesu blod, och med dessa glasögon som färgats med Jesu blod, ser Han oss syndfri. Naturligtvis bör vi vara under täckning av Kristi blod. Det betyder: inte synda uppsåtligt. När vi lägger vår avsikt att leva i Guds nåd, den Helige Ande bor i oss, den Helige Ande vem vår kropp är ett tempel, Han kommer att avslöja vad Han ogillar om oss och därför vad vi måste ändra på.

Känn dig inte ovärdig. Kristus är som ger dig din värdighet!!!. Du bör också älska dig själv att älska din nästa. Den kärleksbudet säger: Älska Gud över allting och din nästa som dig själv "(se Matt 22,34-40) Hur då kunde älska sin nästa någon som hatar sig själv???. Du är en dyrbar skatt köpt genom Kristi blod. , och det enda faktum gör dig älskvärd ... När det gäller internet foton, finns det också banker med gratis bilder. De som är upphovsrättsskyddade, självklar är det inte tillåtet att kopiera. Gud välsigne dig. Trevlig helg. Pedro.

skriven
4 Johanna M

Fredrik, välkommen in på min blogg! Tack för dina kommentarer. Håller med dig i det du skriver.

Jag har inte riktigt fullt ut lärt mig vad det menas med frihet i Kristus.

Jag tror det handlar om frihet från syndens alla bojor. Men det betyder ju inte att vi inte ska passa oss för sådant.

Du har rätt att vi kan inte ta åt oss äran för att bli räddade, för det är totalt hopplöst,

men vi får välja själva, och vissa väljer bort Jesus.

skriven
6 Josephine

Jag har själv fått det uppenbarat för mig om ned laddning via youtube. Jag frågade Gud om jag skulle radera alla kristna låtar jag tagit från youtube. Liksom rensa datorn. Jag hade redan rensat alla filmer och allt världsligt när jag kom till Jesus. Så jag var osäker på den kristna musiken som jag inte köpt och då en dag i skolan kom en man till oss som skulle prata om arbetsmiljö och säkerthet. Vi pratade om piratebay/lagen/upphovsrättslagen osv. Då kände jag verkligen att jag skulle hem så fort som möjligt om ta bort allt som jag tagit från youtube. Så nu har jag bara låtar som jag köpt och tar inget utan köper bara. Tack Jesus! <3



Så ja, om du behöver bilder så har jag! Tar mest naturbilder med min mobil. Har alltid gillat att fotografera. Har funderat på att göra en egen tavla att ha hemma med en bibel vers, som man alltid ser när man vaknar.. :) Gud välsigne dig, kram!

skriven
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: