Vilket är viktigast, nya eller gamla testamentet?

Goddag! :)
Här sitter en inspererad tjej.. Innan jag ska till skolan idag så vill jag skriva på min blogg.
En dag kan inte börja bättre än tankar kring Guds ord.
Sådana tankar fungerar för mig som den bästa väckarklockan..
Ett sms på natten med budskap med liv..
kan inte få mig att forstätta sova! :)
Då börjar jag istället att be och läsa bibeln.

Jag har under senaste tiden upptäckt en konstig atmosfär..
En lite negativ stämning som kommer ut ur gamla-testamentets sidor.
Antigen är det en andemakt som försöker förstöra när jag läser,
eller så är det att jag fördjupar mig i sådant, som fört många till fördärvet.

Gamla testamentet i sig själv, kan t.o.m vara farligt att läsa
om inte man ser allt som står genom Jesus.
Det finns människor som börjar lära bibeln, (GT)
och när de läser om att människor ska stenas till döds för små-saker,
när de läser om att man inte får äta kassler och korv mer...
När de läser om en GUD som man dör om man kommer nära.
Då kan vi få avsmak.
En del väljer att aldrig mer söka efter svaret för livets existens i en bibel.

Andra som tagit emot gamla testamentets budskap,
och lever efter den..
Med alla dess konstiga regler, utan att förstå varför Gud ö.h.t satt sådana.
(tex att vissa inte får raka sitt skägg)
Troende Judar tex. följer gamla testamentet.....
FÖRSÖKER följa.

Syndar man så måste man ju offra ett lamm..
hur många familjer i Israel har tillgång till lamm varje gång dom syndat?
Och offranden, sker nu mera bara i smyg.

Jag fick en dålig känsla, jag fick känna att något inte stämmer,
när jag började läsa och ta emot allt som om det vore det som gällde
för att rädda mig.

Jesus säger:

Joh 5:39  Ni forskar i Skrifterna, därför att ni tror att ni har evigt liv i dem, och det är dessa som vittnar om mig.

Joh 14:6  Jesus sade till honom: "Jag är vägen och sanningen och livet. Ingen kommer till Fadern utom genom mig.

Col 2:8  Se till att ingen rövar bort er med sin tomma och bedrägliga filosofi, byggd på mänskliga traditioner och stadgar och inte på Kristus.



Så ha det i åtanke när du tar in (läser) gamla testamentet.
Alllt allt allt! Varje liten detalj, pekar på JESUS.
Om vi glömmer bort det, så kommer vi inte närmare GUD utav att läsa
gamla testamentet.






VAR VÄLSIGNAD!

// Johanna Mikkola









Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: