Guds, Jesus eller Helige Andens närvaro?

Tack Gode Gud för detta inlägg. :)
Jag ber dig att välsigna den!


Dagarna på jorden rullar på.
Ja eller.. jorden rullar så att det blir dagar.. eller något.

Jag har fått uppleva att en person som är nära Gud,
så att denne verkligen känner Honom för den han är.
En sådan person utstrålar Gud..
Man känner Guds närvaro i en sådan persons närhet.
Även fast personen kanske inte vet om det själv.

Men den finns inget mer fantastiskt än att få möta GUD.
Får man göra det så VILL man bli en del utav honom!
Man vill låta Honom ta över helt!

Människor som är hungriga efter GUD dras till en sådan person som är nära Gud.
Dom törstar och suger åt sig varje ord som kommer ur dennes mun.

En person som är nära GUD, utsrålar liv och energi.
För denne har kontakt med livets och energins källa.


Moses var en sådan person, människor ville inte åt honom..
utan GUD, genom honom.
Innan Gud gav oss lagen, så kom människorna till Moses och
ville ha rätt från Gud... jämt var dom där inför Moses och rådfrågade GUD
i sina privata bekymmer. (tex om grannen snott ens kamel, och grannen inte ville ge tillbaka den)
Sedan gav GUD oss lag och regler... ett utav dom blev -Stjäl inte.
Vi ska vara tacksamma över de regler och gränser som GUD gett oss.
För vårat bästa.
För det är vad vi behöver.

Med dom lagarna och reglerna som GUD gav, testade Gud människorna om dom verkligen skulle
hålla hans bud sedan. För det mesta gjorde dom inte det.
Men dom som gjorde det blev välsignade.
Endå var det människan själv som velat ha regler och gränser.

GUD är vår far som ger oss rättvisa och trygghet.

Personer som säger att dom inte är intresserade utav GUD.
Är bara sådana personer som inte fått möta HONOM.


Jag är 100% säker att om GUD själv kom till kyrkorna,
skulle människor dras dit som flugor strävar efter ljus!

Jesus är där... där 2 eller 3 är samlade i hans namn.

Men kanske står Jesus och gråter bland dom personerna som är samlade i hans namn.
För att han bara fått en liten, liten del utav deras liv.. och inte HELA.
Räcker det för att bli räddad.. ?
Lär inte bibeln att Jesus måste vara vår Herre och inte att vi är Herre över Jesus?

Helige Anden blir mycket lätt bedrövad.

Den är så otroligt känslig, för den är utsänd för att lära oss och leda oss närmare GUD.
Håller vi på med saker som inte är GUDS vilja, så drar sig den HELIGE ANDEN
undan.
Den vill inte vara med!
Våra kroppar är menat att vara dess tempel, men om vi inte gör det trivsamt för
Helige Anden, och den inte får hela våra hjärtan
Så finns det utrymme i oss för onda andemakters verkan.

Svär vi och pratar saker som inte är bra.. så sårar vi faktiskt den Helige Anden.
Men när vi pratar om GUD, och JESUS..
så blir vi uppfyllda med anden.

Jag minns en sen kväll, jag bodde ute på landet.

Jag och min pappas väninna var inne i ett rum och bad.
Plötsligt känner vi hur vi blir fyllda av Helige Anden
och vi talar i tungor (även under GT:s tid skedde detta, men bara en gång per år och detta gällde bara prästen!)
vi blir fyllda med ENERGI, GLÄDJE KÄRLEK..
Vi fortsatte att be i timmar.. för det var inte alls jobbigt och tungt att be!
Det var helt UNDERBART!

Det där skedde nog för 8 år sedan.

Varför GUD händer det där så sällan?
Är det mig det är fel på?

Låt mig få leva i din närvaro, och representera din kärlek
och nåd för människor omkring mig.
Låt mig vara som en måne, som speglar solens strålar.
Låt mig spegla dig.

YHWH var mig nådig.







Var välsignad. <3


//J.M





Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: