GUD bakom mörka moln

Hjärtligt välkommen!
Jag är faschinerad över mörka moln.
När jag ser riktigt svarta moln komma i horisonten
älskar jag det.
Jag tycker det är mäktigt.

Dom är fyllda utav billjontals droppar utav regn
och av kraft, som får människor att känna fruktan.

När det åskar, är det som att ingen basandordning i hela världen
är jämlikt.

All min hat mot världen och all dess ondska försvinner ett tag..

Nu ska de få se hur stor Gud är! :)
Höra hans vredes muller..
för nu ska de få se hur GUD är emot all synd.
Hur mycket ont det gör i Honom, med vad vi människor gör
mot varandra.

Jag blir glad, men även rädd samtidigt.
Jag vill inte att människor dör eller så..
bara att dom får lite respekt för skaparen! :) <3

Gud är inte mörker, men han gömmer sig bakom mörka moln,
för att människor skulle dö utav att se Hans ljus.
Det ljuset går igenom allt.

Jag gör inte fel i att koppla GUD med mörka moln,
det är bibliskt:

2Sa 22:12  Han gjorde mörker till hyddor som omslöt honom, vattenmassor, tjocka moln.
2Sa 22:13  Ur glansen framför honom flammade klot av eld.
2Sa 22:14  HERREN dundrade från himlen, den Högste lät höra sin röst.
2Sa 22:15  Han sköt pilar och skingrade dem, blixtar och förvirrade dem.
2Sa 22:16  Havets bäddar kom i dagen, jordens grundvalar blev synliga, genom HERRENS näpst, för hans vredes stormvind.




1 Mos 15:12  När solen höll på att gå ner föll en tung sömn över Abram, och se, då kom skräck och ett stort mörker över honom.
15:13  Och HERREN sade till Abram: "Det skall du veta att dina efterkommande skall bo som främlingar i ett land som inte är deras. Där skall de bli slavar, och man skall förtrycka dem i fyrahundra år.



5 Mos 4:9  Men tag dig till vara och akta dig väl, så att du inte glömmer vad dina ögon såg och inte låter det vika ifrån ditt hjärta under alla dina livsdagar utan berättar för dina barn och barnbarn
4:10  vad som skedde den dag då du stod inför HERREN, din Gud, vid Horeb, då HERREN sade till mig: "Samla folket till mig, jag vill låta dem höra mina ord, och de skall lära sig dem så att de fruktar mig så länge de lever på jorden, och de skall lära sina barn dem."
4:11  Ni trädde då fram och stannade vid bergets fot. Berget brann i eld ända upp till himlen, och där var mörker, moln och töcken.
4:12  Och HERREN talade till er ur elden. Ni hörde orden men såg ingen gestalt, ni hörde endast rösten.
4:13  Han förkunnade för er sitt förbund som han befallde er att hålla, de tio orden, och han skrev dem på två stentavlor.





Job 34:22  Det finns inget mörker och ingen djup skugga där ogärningsmän kan gömma sig.







Job 38:8  Vem satte dörrar för havet när det bröt fram ur moderlivet,
Job 38:9  när gav jag moln åt det att klä sig i och lät tjockt mörker bli dess linda,
Job 38:10  när bestämde jag dess gräns och satte bom och dörrar för det,
Job 38:11  och sade: "Hit får du komma, men inte längre, här skall dina stolta böljor lägga sig"?




Psa 18:11  (18:12) Han gjorde mörker till sitt skydd, till en hydda som omslöt honom: mörka vatten, tjocka moln.



Psa 105:28  Han sände mörker och allt blev mörkt, och de stod inte emot hans ord.



Joe 2:1  Blås i horn på Sion, låt larmet ljuda på mitt heliga berg, så att alla som bor i landet darrar. Ty HERRENS dag kommer, ja, den är nära,
Joe 2:2  en dag av mörker och tjocka, en dag av moln och dimma. Likt en gryning som breder ut sig över bergen kommer ett stort och mäktigt folk, vars like inte har funnits och aldrig skall uppstå igen under kommande släkten.



Jes 50:3  Jag kläder himlen i mörker och ger den sorgdräkt att bära.






Psa 107:10  De satt i mörker och dödsskugga, fångna i elände och järnbojor,
Psa 107:11  ty de hade varit upproriska mot Guds ord och föraktat den Högstes råd.
Psa 107:12  Han ödmjukade deras hjärtan genom lidande, de kom på fall och hade ingen hjälpare.
Psa 107:13  Men de ropade till HERREN i sin nöd och han frälste dem ur deras trångmål.
Psa 107:14  Han förde dem ut ur mörker och dödsskugga, han slet sönder deras bojor.



Isa 29:18  Den dagen skall de döva höra bokens ord och de blindas ögon se ur dunkel och mörker.





Jes 60:2  Se, mörker skall övertäcka jorden och töcken folken, men över dig skall HERREN gå upp, hans härlighet skall uppenbaras över dig.


1Joh 1:5  Detta är det budskap som vi har hört från honom och som vi förkunnar för er, att Gud är ljus och att inget mörker finns i honom.

Luk 11:35  Se därför till att ljuset i dig inte är mörker.


//Johanna.M
1 Simon

Vilka fantastiska verser och bilder! Tack för uppmuntran :) Frid/Simon

skriven
2 Johanna.M

Tack så mycket! Var välsignad!

skriven
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: