Hur viktigt kunskap är...!!!

Hej!!!

Igår insåg jag hur värdefullt det egentligen är med kunskap.
Kunskap ger oss förstånd,
kunskap ger oss tro..
kunskap ger oss makt.

När vi ber till GUD,
är det viktigt att vi har kunskap om bön.
Att för att GUD ska kunna svara på min bön,
måste jag komma inför Honom med ett rent hjärta..
vilket jag lärt mig att Jesus ger.
Jag måste också ha TRO lär bibeln oss.

Det finns kunskap att hämta i alla ämnen..
Men det värdefullaste är kunskap om GUD
vem han är, vad Han vill..

Vi kan ha tro på att GUD finns och hör.
Men om vi inte känner Honom,
så kan vi faktiskt be till fel GUD.

Om jag har fel bild utav GUD
(Om jag tex tror att Gud vill att jag ska gå runt och döda människor som inte tror på Honom
och ber sedan till den Guden som jag tror på.. tror inte du jag isåfall skulle ha satan som min gud?)

Jag har behövt ny kunskap om GUD på sistonde,
för att min bild utav Honom ändras med tiden jag lär känna Honom
och jag bara visste att något är fel på min bild utav GUD.
Jag hade läst mycket gamla testamentet och började bli rädd för Honom.

Ju mer man lär sig, desto fler frågor och mer avancerade frågor kan dyka upp
i tankarna.
Och för varje fråga som dyker upp ändras hela uppfattningen utav GUD.
Om jag tror att GUD försöker skydda oss från naturkatastrofer..
men sedan lär jag mig att det är GUD som ibland framkallar sådana
för att människor ska vända sig till honom, söka hans hjälp.
Det blir skillnad på min syn på hur stor GUD är.

Det blir också stor skillnad om man tror på att GUD är
flera varesler. (3 enigheten)
Eller om Han är 1 med flera medhjälpare.

KUNSKAP är så viktigt!

Att även när vi kommer upp till himlen,
så kommer änglarna ha en genomgång med oss
och lära oss det som vi tolkat fel, eller inte har kunskap om.

Det gäller alla.. även bebisar som dör i sin moders mage,
kommer till himlen och får lära sig.. Guds ord.

Vi föds som kunskapshungriga varelser..
vi vill lära oss och veta allt.
GUD har skapat oss sådana,
förmodligen för att vi ska kunna hitta Honom också..
För Han är i allt.

Ju mer kunskap vi har om tex naturen eller vad som helst,
ju mer inser vi dess mirakel och Guds existens.

ordsp 18:15  Den förståndiges hjärta förvärvar kunskap, och de visas öron söker kunskap.

ordsp 24:4  Genom kunskap fylls rummen med allt som är dyrbart och ljuvligt.

Ordsp 24:14  Så är kunskap och vishet för din själ. Om du finner dem, har du en framtid, och ditt hopp blir ej om intet.

Helige Anden är utsänd till att leda oss närmare sanningen..
Jag har inte tillräckligt kunskap i hur denne verkar osv.
Men det är vad ordet säger.
Och den ska finnas i alla som tagit emot Jesus som sin Herre.



Jag var inför GUD igår, jag satt bredvid Jesus i himlen och
bad för människor på jorden.
Jag fick massor mer kunskap om GUD, och även om
oss människor osv..
det gav mig kunskap som gjorde min situation på jorden
lättare.

Kunskap är att kunna sätta sig utanför sitt fysiska existens,
och förstå saker i sin helhet.


Jag ger dig några nyckelord nu om GUD.
med tiden när du får sådan kunskap om GUD som du inte har lätt att acceptera eller att förstå,
så måste vi kunna lita på att dessa ord om HONOM är sanna och står fast
hur lite vi en förstår det...

Sedan kan vi sätta ihop puzzelbitarna och mer och mer utav Guds sanna
karaktär, bakom Hans handlingar och sådant som är svåra att förstå..


1Jn 1:5  Detta är det budskap som vi har hört från honom och som vi förkunnar för er, att Gud är ljus och att inget mörker finns i honom.


1Jn 4:8  Den som inte älskar har inte lärt känna Gud, ty Gud är kärlek.


Job 36:5  Se, Gud är väldig och förkastar ingen, han är väldig i sitt förstånds kraft.


Psa 54:4  (54:6) Se, Gud är min hjälpare, Herren uppehåller min själ.


..........




//Johanna Mikkola
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: