En dålig dag... av Guds nåd :)

Välkommen in!
Nu ska ja vara öppen och skriva exakt vad jag känner och tänker!


Jag vill att GUDS vilja ska ske, men kanske har GUD gett det utrymmet i mitt liv, för att MIN vilja ska kunna ske.



Jag har haft en dålig dag :) Jag ler när jag säger det, för det är sådant man rent allmänt egentligen inte ska säga.
Mår man dåligt ska man ändå vara disskret och säga något som "det duger/ helt okej/ det är väll bra"
Men även sådana kristna som jag kan må dåligt. (jag upplever mig själv som en person med Gudsfruktan)
Och så här skriver jag inte för att skryta! Förstå det inte så snälla! :)

Jag har varit jätte trött idag, lämnade skolan när lektionen började.
Sedan har jag gråtit. För jag har saknat GUD.
Jag tror GUD är med alltid, men p.g.a att jag kännt mig förkastad många gånger under mitt liv,
så har jag svårt att alltid känna och lita på att GUD aldrig skulle lämna mig.
Ifall distansen mellan oss blir längre så är det för att JAG gått längre ifrån Honom
och inte tvärtom. (När skall detta gå ner från huvudet till hjärtat?)

Jag har haft svårt med bibelläsningen senaste dagarna.
Jag kommer över bibelord och bibelprat varje dag på nätet.
Men det är den där ensamma stunden med Guds ord, som ger mig mest.
Jag blir ibland lite rädd för Gud. :)
Han är så stor så man inte förstår Honom alla gånger, och då blir det en lucka mellan mig och GUD..
-som jag ibland glömmer att fylla med Jesus.

Jesus är enda vägen till GUD.

Jag har kännt av det några gånger, att när självaste GUDS närvaro
(inte Helige Andens närvaro eller Jesus närvaro)
utan GUDS.. När den kommer, det är ...
Jag vill inte försöka beskriva det med ord.. Men man blir iaf tacksam över Jesus då..
och kryper till hans fötter snarast för att skydda sig :)
Inte för att Gud skulle vilja mig något ont.
Men för att Han är för stor.

Dom flesta kristna skulle då misstänka och uttrycka det såhär :
"-Nämen Johanna! Om du känner på det viset så är det inte GUD, då är det en ond andemakt!"

Men dom flesta har bara kännt av Helige Anden och vet inte ens om att det är skillnad.

Vi människor känner oss trygga med sådant som vi känner igen oss i..
Men hur ska vi känna igen oss själva i något så mycket högre än oss som GUD är?

Det kan vi ju se i bibeln, varje gång GUD eller någon helig varelse kommer inför en människa
så att människan kan se den, så brukar det första orden från GUD vara:
-FRUKTA INTE! VAR INTE RÄDD!
för det är klart att man kan bli rädd i en sådan situation :)

Klag 3:57  Du kom mig nära när jag åkallade dig, du sade: "Frukta inte!"

(Meningen med denna bild är att den ska vara ett roligt exempel på hur det kan kännas
när man är med GUD ;hur kan man känna att man är på samma våglängd när HAN är så mycket större?)



Man kan t.ex titta upp mot stjärnorna ett tag
och se hur otroligt mäktigt! så stort! så förundransvärt! GUD skapat allt,
då tror jag att man kan känna av GUDS fruktan, om man riktigt lever sig in i det stora.

GUD har planerat och satt gränser för allt. Även för hur högt vågorna får gunga! :)
Vi är det värdefullaste av allt han skapat.
Skulle inte Han även vara insatt i varje detalj i våra liv?

Om jag som människa tror och älskar GUD högst utav allt.
Skulle GUD låta sådant ske i mitt liv som inte är utav Hans vilja?

Jag KÄNNER inte Hans närvaro varje dag, men jag ber att jag ska få leva i Hans närvaro.

Vi är oroliga att GUDS vilja inte sker..
och när Han inte svarar påengång tänker vi att han inte är med och
att han inte hör oss...
Medan Han kanske är så stor att Han planerat utrymme i våra liv,
så att vi själva kan välja vissa saker..
bara för att vi är Honom kära.
(?)

2Th 3:5  Må Herren leda era hjärtan in i Guds kärlek och Kristi uthållighet.

Gud, jag ber nu över mig själv,
och alla läsare som känner att du inte är nära hela tiden.
Sådana som jag som sätter hela ansvaret på sig själv,
när det gäller relationen med dig..
I rädsla att om man inte läser bibeln tillräckligt,
eller ber mycket.. att du lämnar oss då.
Gud hjälp oss att förstå din storhet i våra privatliv.
Genom Jesus, ber jag detta till dig.
Tack Jesus, för att även du ber för detta.
Du ber över var och ett utav dina barn.
Gud... var oss nådiga.


1 Kor 3:23  Men själva tillhör ni Kristus, och Kristus tillhör Gud.



Jud 1:21  Håll er kvar i Guds kärlek, medan ni väntar på att vår Herre Jesus Kristus i sin barmhärtighet skall ge er evigt liv.


// J.M










Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: