Kärleksstund ensam med Gud.

Hej! :) Tänkte bara dela med mig en liten fin händelse!

Jag sitter och samtalar i en grupp på Facebook om bibelfrågor.
Chattar lite då och då med någon vän.
Det är sabbath. Jag väljer att inte spela sims som jag i annat fall brukar göra.
Det känns skönt att kunna göra sånt man tycker om att göra fast det är sabbath.
Jag älskar att be och studera bibeln, dela funderingar även i vardagen.
Men jag känner det i hjärtat.
Det är  något speciellt i atmosfären, en underbar frid.
Den kom till mig när sabbathen började.

Plötsligt börjar jag bara fyllas utav kärlek,
jag vet inte vad som händer i andevärlden,
men det är som den renaste intima kärleken kommer över mig.
Jag njuter, jag mår så bra utav den..
det är endast sådan man kan känna mellan man och kvinna.
Så djupt in i själen går den och så tydligt känns den i hjärtat.
Jag blir tårögd.

Så skönt att bli fylld med Hans kärlek
omsluten av Hans armar.
Han håller om mig.
Mitt hjärta jublar av glädje!

Jag sätter mig vid harpan och spelar från djupet av mitt hjärta,
beskriver min kärlek för Gud.. jag sjunger.
Min lycka är att vara Herren nära,  min lycka är i hans gärningar.
Hela harpan gungar, jag spelar så vackert jag bara kan.
bara till honom
ingen annan kan höra.

Ensam med Gud.



// Johanna M
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: