Vinn själar genom att vara dig själv.

Älskade medmänniska!
Livet är helt otroligt! Håller du med om det?
Trots allt svårt man kan få gå igenom, så sålänge det finns kärlek omkring oss..
Så går allt att uthärda.
Det är en fantastisk resa vi får gå igenom, du och jag. Här på jorden.
Trots att planeten lider utav kärleksbrist så finns det fortfarande kärlek att finna
i personer som lever för Gud, lever för varandra.

Pappa sa en bra kommentar till mig förut:
"Sök inte efter den rätte, var den rätte själv!"

Ingen drar sig undan från en person som är god och älskar sina medmänniskor.

Jag ska dela med mig utav mina tankar kring ett speciellt ämne..
jag har haft bekymmer med bibelversen som kallas missionsbefallningen.
"Gå ut i världen och predika evangeliet till allt skapat" -Mark 16:15

-SÅ VART SKA VI RESA?

Jag vill göra allt för min Herre, och kan även resa för att predika evangeliet.

Men jag vill tro att detta är mycket bredare än att resa till en annan kontinent,
någonstans i djungeln bland kannibaler..
För världen, är inte där människorna har en annan hud-färg och där det finns regnskog.
Värlen är utanför våran utedörr.
Värlen är även där du befinner dig just nu.
Värlen kan vi nå, genom att vara här på internet.

Vi har många flitiga missionärer som reser från våra skandinaviska länder till ställen..
kanske t.o.m till ställen där folket kommit GUD närmare än vad vi själva gjort.
I alla andra världsdelar är procent-antalet på personer som tror på GUD mycket högre än här.

Du behöver inte resa någonstans för att lyda Herrens befallning.

Hur ska vi "predika evangeliet"?

Hur blir det med den blyga tjejen, som så gärna vill lyda denna befallning
men inte klarar av det.
Eller andra...

Jag är helt övertygad om en sak angående denna befallning.
Vi SKA inte ALLA gå ut på gator och torg och försöka övertyga människor att lämna
sina liv till Jesus.
Tänk vilket hemskt slöseri det vore med människosjälar,
jag menar..
Hur går det med pensionärer då som inte kan komma ut och gå på gator och torg..
och höra oss predika evangeliet?
Hur är det med dagis-barn.. skolbarn?
Hur skulle det då bli med dom som bor ute på landet?

GUD har gjort oss allihoppa unika, gett oss gåvor, talanger personliga egenskaper
och uppgifter som vi ska använda/uppfylla till Hans ära.
Vi har alla fått våra kallelser.. att göra det vi kan och tycker om att göra..
för Hans ära.

Jag tror inte att människor i första hand kommer till tro för att vi står o gapar på torgen,
vi ska vara levande exempel på GUDS existens och kärlek.
Närvaron av GUD drar männskor till sig mer än vad någon gatuevangelist kan göra.
(dom springer ju och jagar folk ist)

Om jag sitter och spelar på min harpa, från djupet av mitt hjärta..
tårögd sjunger en ny kärlekssång direkt till GUD.
Då blir jag ett vittnesbörd.. då sprider jag evangeliet också.
Jag riktar inte min fokus på människorna, utan på Gud direkt.

--------------------------------------------------------------------------------
Jag såg på tv en intressant bus-trick några gjorde på stan:

Några personer kom överens om att bara stå och titta och peka uppåt
mot himlen.

Det resulterade i att folk som gick förbi blev nyfikna och stannade och gjorde likadant!

-Min poäng med denna händelse är att jag vill att vi inte ska
stå på gator och be folk titta uppåt..
Utan att vi själva gör det så folk tar efter oss istället.

-----------------------------------------------------------------------------


När vi är alla på olika ställen i olika uppgifter
jobb eller hobby..
och förmedlar vår kärlek till Gud
når vi otroligt många själar,
och vi behöver inte springa omkring och dra i människors ärmar..
dom kommer att själva att dras till oss!
För människor hungrar efter kärlek och den andliga världen.

Håller inte du med om att detta är ett bekvämaste, enklaste, effektivaste och det NATURLIGASTE sättet!
- bara genom att vara oss själva helt enkelt!






Om du vill resa till ett annat land för att berätta om Jesus, gör det!
Om du vill vara på gator och berätta för människor om Jesus, gör det!
Om du vill göra musik,
sjunga... dansa, spela intsrument, skriva blogg för GUD, gör det!

Du behöver inte fråga GUD om vart han vill att du ska vara
och på vilket sätt..
Så länge du vill göra det för Honom, så är alla sätt och ställen rätta.
:)

Kärleksfulla hälsningar// Johanna M








1 Flusered

intressant! Gillar detta som du skriver:



"Jag tror inte att människor i första hand kommer till tro för att vi står o gapar på torgen,

vi ska vara levande exempel på GUDS existens och kärlek.

Närvaron av GUD drar männskor till sig mer än vad någon gatuevangelist kan göra.

(dom springer ju och jagar folk ist)"



Jag tror också att det är viktigt att visa på vem Gud är. btw, Folk skall jaga gatuevangelisten istället för tvärtom;D

skriven
2 Johanna.M

Du gav mig ett gott skratt nu Daniel!

"Folk ska jaga gatuevangelisten istf tvärtom"

Älskar den kommentaren! :D hahahah

Tillåt mig att använda den framöver i olika sammanhang. :D



Kul att du läste inlägget!

Var välsignad broder!

<3

skriven
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: