Gud lovade inte oss ett lätt liv. Men han lovade att vara med oss.

Man kan ju undra...
Varför du och jag just nu existerar och sitter framför en dator.

Man kan undra varför Gud gjort sig osynlig för oss, varför
han inte ger alla gåvan att tro på Honom så att alla blir räddade.

Man kan undra varför livet är så fullt utav onska.

Vi lutar oss mot hoppet att allt har en mening, ett syfte.
Men vi står där ensamma fulla utav skit och bara väntar på att
det ska visa sig, vad meningen med det är.

Man kan undra varför kristna blir sjuka
när Jesus dött för dom på korset och tagit på sig allas sjukdomar.

Man kan undra varför man trots att man älskar Gud mest utav allt och tror på Honom,
inte alltid känner hans frid och närvaro, kärlek.

Jag undrar varför Gud tillåter att det sanna budskapet smutsas ner
och blandas med människotankar.. Att det bildas nya religioner!


Världen är en skithåla!
Trots att Gud skapat det vi är och har omkring oss, så är det nersmutsat utav
ondska, hat, sjukdom.. mörker. Det finns bara en sak som är rent på denna jord.
Och det är de få personer som har Jesus boendes i sina hjärtan.

Du kan känna dig ful, äcklig värdelös...
Vi kan känna oss LÅNGT ifrån GUD.
Men för andra människor är du en källa med LIV.
Trots att du inte känner och vet om det!

Hur mycket slag du en fått, hur mycket än ditt hjärta gråter över
saker du har omkring dig i ditt liv.
Så finns det ett ljus, som bor i dig. Som andra kan se.

Genom din nedtyngda ansiktsuttryck,
genom dina tårfyllda sorgsna ögon... lyser någonting igenom.
I ditt sönderslitna trasiga hjärta, finns det något helt och rent.

Jag orkar inte gå ut.
Orkar inte dra i människor och be dom att komma till Jesus.
Jag anklagar mig själv pga detta.
Jag är en dålig Guds-tjänarinna.
Vad ska GUD med mig att göra? Jag är så förvirrad, utmattad och ledsen.
Jag kan inte vara till hjälp för någon.

Ändå har jag personer omkring mig..
Personer som märker att jag är speciell, annorlunda.
Dom kan inte sätta ord på det alla gånger, men för dom stålar jag
utav liv, dom känner av trygghet och kärlek. HOS MIG.
Dom kommer till mig för att också få del utav det jag fått.
Låt dom också komma till dig,
dom har inget hopp när allt går galet.. men det har du och jag!
Vi väntar på Gud.

Ensamheten är bitter! Att låsa upp utedörren och kliva in i en tyst kall lägenhet.
Ingen som kommer och möter mig med ett leende.
Efter hundratals dagar ensam hemma tröttnar man!
Men i Andevärlden är jag speciell,
så värdefull att jag är omringad utav flera heliga varelser.
Som skyddar mig varje sekund.

Bibeln är en bok som handlar om människor med problem och svåra liv.
Det är genom tårarnas dal, som vi finner vägen till livet.

Är du en som inte har mycket problem och svårigheter..
då har du något att se fram emot.
Det kommer.
:)



Psa 34:19  (34:20) Den rättfärdige måste lida mycket, men HERREN räddar honom ur allt.

Mat 5:4  Saliga är de som sörjer, de skall bli tröstade.

Psa 84:5  (84:6) Saliga är de människor som har sin styrka i dig, de som har dina vägar i sitt hjärta.
Psa 84:6  (84:7) När de vandrar genom tåredalen gör de den rik på källor, och höstregnet höljer den med välsignelser.


Låt oss gråta tillsammans, livet är mestadels sorg och smärta.
Låt oss skratta och glädjas tillsammans, GUD är med oss
och kommer att gottgöra varje tår som rinner ner,
varje suck i vårt inre.
VAR SÅ SÄKER PÅ DET!

// J.M
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: