Andligt sms från Gud.

Hej älskade medmänniskor! :)
Jag har väntat och längtat att få något vettigt att skriva om på min blogg.
Klockan är 6:13, det är en Lördagmorgon
och jag har fått ett "andligt sms" från GUD! MIN KÄRE GUD!

Jag tycker illa om att få sms på natten eller tidigt på morgon,
men så fort det står något som har med Gud att göra så känner jag bara lycka.
Då kan det hända att oavsett tid, så kliver jag upp och börjar läsa i bibeln.

Nu vaknade jag upp, mitt i en dröm.
I drömmen så satt jag i ett tåg och skulle väcka två tjejer när vi var framme.
Sjysst att jag slapp drömma om att jag sitter o väntar på att vi är framme! :)

När jag väl ligger vaken så tänkte jag på vad jag längtar att få göra för Gud.
Och plötsligt kommer ett bibelord till mig.
Jag upplever att Gud säger åt mig att studera det bibelordet och Han berättar även
andra detaljer jag ska studera kring det ordet/versen.

När jag bestämmer mig för att kliva upp ur sängen, känner jag Guds närvaro i rummet.
Det blir en känsla av "ojj.. vad nära du är GUD! ..vågar jag gå på toa eller ska jag lägga mig ner och bara njuta och frukta dig i din närvaro?!"

Detta är iallafall vad jag fick från Gud:

Ordet Gud är inte ett namn på en varelse.
Det är en ställning man kan ha.
Jesus lär oss att pengar kan bli våran Gud.

Gud själv säger i de 10 budorden
"ha inga andra Gudar jämte mig"

Egentligen finns det alltså milliontals Gudar. Vi kan göra vad som hellst till en Gud för oss.

När det står i bibeln att Gud är en, så betyder det inte att det inte finns andra Gudar,
det är en BEFALLNING ATT VI BARA SKA HA EN GUD! Se själv:

Mar 12:28  En av de skriftlärda som hörde dem diskutera fann att Jesus hade gett dem ett bra svar. Han kom fram till honom och frågade: "Vilket är det största av alla buden?"
Mar 12:29  Jesus svarade: "Det största är detta: Hör Israel! Herren, vår Gud, Herren är en,.......

Gud är en titel som vi har på den/det som har makt över oss.
Det är INTE ett namn på skaparen!

Då dök nästa fråga upp i mig:
Vem är våran GUD, är det messias (den som Gud smort) eller är det Skaparen?

Bibelstället jag fick att studera var denna:
Rev 21:7  Den som segrar skall få detta i arv, och jag skall vara hans Gud, och han skall vara min son.

Det är Jesus som talar.

Jag studerade ordet, jämförde med flera bibelverser och såg att Jesus är Gud.

I anden log Jesus och sa till mig:
"var inte rädd att ha mig som din Gud, jag ska föra dig till fadern."

<3

Tack mina vänner för att ni läste.
Nu börjar jag bli sömnig igen och ska fortsätta sova.
Jesus är en Gud och han är min Gud.



//Johanna Mikkola








1 Anonym

Hej! Men hur kan Jesus vara Gud,när Gud överger honom på korsfästelsen? Han säger" Gud,varför överger du mig? Han fick Guds kraft när han blir döpt av Johannes. Innan dess var han inte gudomlig. På korsfästelsen överger Gud honom för han bar människornas synd. Och Gud har inga synder.

Svar: Hur kan du dö (som skrifterna säger att du bör göra) samtidigt som du lever?
Mirakeltjejen

skriven
2 Anonym

Använde Jesus ordet Gud och Fader? Om vi vet hur Gud är,då undrar man vem är Fadern? Jesus far i himlen? En ängel kanske.

Svar: Har du tänkt att en människa ska förstå GUDS vägar?
Mirakeltjejen

skriven
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: